امام جمعه اندیمشک: راه تقویت کشور در نظم جدید جهانی تکیه بر علم و فناوری است

عصر جنوب: امام جمعه اندیمشک گفت: راه تقویت کشور در نظم جدید جهانی تکیه بر علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ است.

حجت‌الاسلام تعمت‌الله خدامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در جمع نمازگزاران اظهار کرد: راه تقویت کشور در نظم جدید جهانی تکیه بر علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ است که از همه این‌ها مهم‌تر، مسئله فرهنگ و به ویژه توجه به باورها و عقاید مردم است.

وی افزود: نظم مستقر در دنیا به خصوص در سبک مدیریت در حال تغییر و تبدیل و نظم جدیدی در حال شکل گیری است که باید جایگاه اسلام و ایران در آن جایگاهی مناسب و رفیع باشد.

امام جمعه اندیمشک اضافه کرد: نظم قدیم جهان یک پایه فکری و یک پایه نظامی داشت که در حال حاضر این هر دو پایه دچار چالش جدی شده و میل به مذهب و قرآن و بروز تعارض‌های جدی و عملی با شعارهای غربی در این برهه از زمان به وضوح نمایان است.

خدامی با طرح این سوال که با توجه به این تغییرات ما باید جه کاری انجام دهیم تصریح کرد: ما باید خود را برای ایفای نقش مناسب در وضعیت جدید و نظم نوین پیش رو ی جهان آماده ساخته و خود را در همه جنبه‌ها چه داخلی و جه بیرونی تقویت کنیم.

وی بیان کرد: سه موضوع علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ و مسئله جمعیت در تقویت کشور نقش اساسی دارند و باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

امام جمعه اندیمشک در ادامه خاطرنشان کرد: پادزهر مبارزه با این هجمه دشمن مباحث تبلیغی است که این امر نیز از طریق ارتباط علمای دینی با مردم و ایجاد وحدت و همدلی در جامعه به وجود خواهد می‌آید.

خدامی در پایان عنوان کرد: حمایت از مسئولان باید همراه با نقد منصفانه باشد و در این صورت آینده که کشور از همه جهات مادی و معنوی بسیار روشن و امیدوار کننده خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.