«نه» بزرگ مراجع به خودروسازان: با کمپین مردم علیه خریدخودرو مخالفت نمی کنیم/خودروسازان از مردم عذرخواهی کنند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: آیت‌الله موسوی‌اردبیلی از مراجع تقلید در پاسخ به پرسش تولیدکنندگان و دست اندرکاران صنعت خودرو درباره کمپین تحریم خرید خودرو، گفته است که «اگر اشکالات مردم وارد است، باید ضمن عذرخواهی از مردم عملا درصدد رفع مشکل برآیید، به نحوی که رضایت آنان جلب شود.»

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی در پاسخ به خودروسازان داخلی گفته است: حمایت از تولیدکننده داخلی عقلا و شرعا امری لازم و ضروری است اما باید تولیدکنندگان توجه داشته باشند که این حمایت نمی‌تواند بدون قید و شرط و بدون درنظرگرفتن مصالح و حقوق مصرف کنندگان صورت پذیرد. همانگونه که تولیدکننده داخلی حق برخورداری از حمایت را دارد، مصرف کنندگان هم دارای حقوقی هستند که باید توسط تولیدکنندگان مراعات شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از پاسخ خود ادامه داده است: اگر ایراداتی که مصرف کنندگان به تولیدات داخلی وارد می‌کنند و نسبت به تضییع حقوق خود معترض هستند، ایرادات صحیحی نیست، تولیدکنندگان و مسئولین باید با دلیل و برهان مردم را قانع کنند و اگر اشکالات مردم وارد می‌باشد، باید ضمن عذرخواهی از مردم عملا درصدد رفع مشکل برآیند به نحوی که رضایت آنان جلب شود.

آیت‌الله موسوی اردبیلی همچنین تاکید کرده است: مردم ایران در مقاطع مختلف ثابت کرده‌اند که چنانچه با آنان رفتار صحیح و کریمانه صورت بگیرد، آنان نیز با کرامت و بزرگواری مشکلات را تحمل می‌کنند، ولی برخورد همراه با تحمیل و پاسخگو نبودن و مردم را نامحرم فرض کردن، هیچ‌گاه پاسخ مناسبی از سوی مردم دریافت نکرده است.

گفتنی است خودروسازان داخلی در پرسش خود از این مرجع تقلید آوردند که «اخیرا بعضی افراد سودجو با حرکات مشکوکی مدیریت شده با ایجاد کمپین‌های ضدتولیدی در فضاهای مجازی تلاش می‌کنند مانع از خرید و مصرف کالای ایرانی گردند تا از این طریق بتوانند خللی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز ایجاد نمایند. حال استفتاء ما از آن مرجع عالیقدر و معزز این است که آیا جایز است با ایجاد این گونه کمپین‌ها مانع تولید و پیشرفت مملکت عزیز و خوشحالی بیگانگان شد؟»

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.