طنز؛ پرایدهای لاکچری در راه‌اند/ محمد صفا جویی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مشتریان عذرخواهی کرد.


آقای مهدی جمالی، مدیرعامل سایپا بابت کیفیت پایین محصولات این شرکت عذرخواهی کرده و گفته در گذشته اکثر محصولات این شرکت با کیفیت مناسب تحویل مشتریان نشده و برنامه‌های ویژه‌ای برای ارتقای کیفی محصولات‌شان دارد. البته ایشان این سخنان را حین افتتاح مراکز خدمات پس از فروش محصولات جدید سایپا گفته‌است و خبری از مثلا استعفای ایشان یا اختصاص یافتن امتیازات ویژه به دارندگان همان محصولات قبلی که حالا می‌دانیم بی‌کیفیت بوده‌ نداده است.
شما هم به همان چیزی که من فکر می‌کنم، فکر می‌کنید، نه؟ به پراید. بالاخره پرده‌ها فرو افتاد و خود پرایدساز گفت ماستش ترش و پرایدش بی‌کیفیت است. این همه بالا رفتیم و پایین آمدیم که پراید ماشین بدی است، کسی توجهی نکرد. من حتی حاضر شدم از عمه یکی از دوستانم ام وی ام بخرم ولی پراید نخرم (شوخی نمی‌کنم، جدی ماشین را از عمه دوستم خریدم که البته بعد از اعلام ام وی ام به عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودرو فهمیدم یک ساین بوده!). حالا تکلیف این همه تبلیغاتی که هنوز برای محصولات بی‌کیفیت قبلی این شرکت می‌شود چه؟ چی کار کنیم الان!؟
البته امیدوارم مدیرعامل ایران خودرو هم حداقل برای کم نیاوردن در مسیر همدلی با مردم و مشتریان، یک عذرخواهی بابت پژو جی ال ایکس های محترقه و سرنشینان سوخته و نیم‌سوز آن بکند. یا مثلا به کیفیت جالب پژو آردی اشاره کند. به‌نظرم پژو آردی، بعد از پراید، جالب‌ترین خودروی تولید کشور عزیزمان ایران است. پژو آردی مثل این می‌ماند که ببر مازندران را با همستر ترکیب نژادی کنی.
اما محصولات جدید سایپا؛ به‌نظرتان این محصولات چه شکلی هستند و چه سطح کیفی‌ای دارند که مدیرعامل سایپا یک‌جورهایی با اتکا به آنها عذرخواهی کرده است؟ یعنی از وانت‌پراید هم قشنگ‌ترند؟ مگه می شه!؟ چطور می‌شود خودرویی طراحی کرد که قابلیت رقابت با وانت‌پراید را داشته باشد؟ پرایدهای جدید قرار است چه شکلی باشند؟ در ادامه چند محصول جدید سایپا را با هم مرور می‌کنیم:
پراید دو در: مدل سوپرتیون و کاملا اسپرت پراید است که برای مشتریان خاص عرضه می‌شود. این خودرو همان پراید است که دو درش نیست. مثل وانت‌پراید که همان پراید است که انگار یک وانت از پشت باآن اصابت کرده ولی دیگر ول نکرده.
پراید اس‌یو‌وی: این یک پراید شاسی بلند است که برای مشتریان خاص عرضه می‌شود. این خودرو همان پراید است ولی با چرخ‌های پاترول. مناسب برای جاده‌ها و سفرهای بی‌بازگشت.
پراید لاکچری: این محصول یک پراید لوکس است که برای مشتریان خاص عرضه می‌شود. این خودرو نیز همان پراید است که توی کاپوتش چند بسته بادام‌هندی و پسته قرار داده شده است.
پراید پرنده: این درواقع همان هواپیمای توپولف است که سایپا امتیازش را خریده. این هواپیما یک پراید است که بزرگ‌تر از قبل به‌نظر می‌رسد. گفته می‌شود با اینکه این وسیله، یک هواپیماست ولی باز هم لنتش سر یک ماه تمام می‌شود.


امضا: چرت‌نویس 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.