زائرسرا در دوکوهه اندیمشک احداث می‌شود

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اندیمشک از ساخت زائرسرا در منطقه دو کوهه برای سامان‌دهی راهیان نور و گردشگران خبر داد.

کوروش ایزدمهر اظهار کرد: ساخت زائرسرای دو کوهه از جمله طرح‌های معوق در سال‌های گذشته بود که به خاطر کمبود اعتبار در گذشته راه‌اندازی نشد.

وی افزود: این زائرسرا قرار است با مشارکت جمعی از رزمندگان شهرستان به عنوان بخش خصوصی راه‌اندازی شود.

ایزدمهر در خصوص هدف از راه‌اندازی این زائرسرا گفت: این زائرسرا قرار است جهت ساماندهی کاروان‌های راهیان نور و خدمات‌دهی به آن‌ها در ورودی شهرستان و در پادگان شهید کلهر ایجاد شود.

او ادامه داد: در این مجتمع اجرای طرح‌های زیادی همچون اقامتگاه، مسجد، مهمانسرا، فضای سبز، امکانات تفریحی و رفاهی و غیره برای کاروان‌های راهیان نور پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: هدف واقعی این زائرسرا ماندگار کردن گردشگران و راهیان نور در شهرستان اندیمشک است. ما پیش بنیی کرده‌ایم که در صورت اجرای این طرح حداقل برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

مدیر میراث فرهنگی اندیمشک توضیح داد: با توجه به این که اندیمشک شهر عبوری است و در مسیر اصلی قرار دارد اگر بخواهیم در آینده از لحاظ گردشگری پیشرفت‌هایی داشته باشیم باید تلاش کنیم گردشگران و مسافرانی که قصد آمدن به سمت جنوب را دارند در اندیمشک ماندگار کنیم زیرا ماندگاری گردشگر به اقتصاد و به اشتغال کمک می‌کند.

ایزدمهر اضافه کرد: این زائرسرا در نقطه‌ای قرار دارد که هم ورودی شهرستان و هم ورودی استان محسوب می‌شود و مسافرانی که از راه زمینی وارد شهرستان اندیشمک می‌شوند در این زائرسرا ساماندهی می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نامه‌نگاری‌ها انجام شده و نقشه این زائرسرا در حال آماده شدن است. همچنین در حال پیگیری هستیم تا کارهای اجرایی آن به زودی آغاز شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.