آب کارون از سرشاخه منتقل نمی شود

عصر جنوب: رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: جلوی بحث انتقال آب کارون به اصفهان از سرشاخه آن گرفته شده است و این کار انجام نخواهد شد.

 

‘ عیسی دارایی’ شامگاه چهارشنه در نشست شورای اداری استان خوزستان در محل سالن شهید علی هاشمی استانداری خوزستان اظهار داشت: خوشبختانه در حمایت از عدم انتقال آب کارون از سرشاخه آن به استان اصفهان جلوگیری شده است و وزارت نیرو نیز در حمایت از کارون جلوی انتقال آب را از کارون گرفته است و تنها آب شرب از رودخانه کارون به اصفهان منتقل می شود و آب کشاورزی منتقل نخواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری طرح مقام معظم رهبری بیان داشت: استان در حال پیگیری است که این طرح را به ۸۰۰ هزار هکتار ارتقاء داده شود، با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات استان از بین خواهد رفت و تولیدات کشاورزی استان به ۲۰ میلیون تن در سال افزایش می یابد.

 

دارایی همچنین با اشاره به اجرایی کردن طرح گردشگری در استان بیان داشت: متاسفانه به امر گردشگری در خوزستانی با این قدمت تاریخی توجه نشده است و هیچ کدام از شهرهای استان دفتر گردشگری وجود ندارد.

 

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در ادامه با اشاره به وضعیت راه در استان بیان داشت: در حدود یک هزار و ۳۷۵ کیلومتر دیگر جاده وجود دارد که نیاز به بهسازی و روکش دارند.

 

وی همچنین با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری استان افزود: از سرمایه گذاران در استان به هیچ عنوان حمایت نمی شود به عنوان مثال دو سرما یه گذار از شمال به استان خوزستان آمدند اما به دلیل سختی که در مسیر سرمایه گذاری آن ها وجود داشتن موفق به سرمایه گذاری نشدند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.