دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران : بی‌کیفیت‌ترین شیر در مدارس کشور توزیع می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رضا باکری در نشست هم‌اندیشی صنایع لبنی شمال کشور با کانون صنایع غذایی ایران و انجمن صنایع لبنی ایران که در بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: امروزه چه بخواهیم چه نخواهیم با تهی شدن جیب مصرف‌کننده ناچاریم آتش‌بس قیمت‌ها را اعلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه صاحبان صنایع لبنی و دامداران باید از دست جیب مصرف‌کننده تراز سود خود را بالانس کنند، عنوان کرد: باید راهکار نوینی را برای سودآوری انتخاب کنیم و هیچ راهکاری با ابزار قیمت‌ها برای حل معضل دامداران و صنایع لبنی وجود ندارد.دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران با بیان اینکه هر گونه تلاش برای افزایش قیمت شیر خام بی‌نتیجه است، گفت: هر افزایش قیمت فرآورده لبنی به منظور سود و زیان واحدهای صنایع لبنی از طریق جیب مصرف‌کننده بی‌نتیجه است.

باکری ادامه داد: شیر و لبنیات از گروه تنظیم بازار خارج شود و در گروه کالای سلامت قرار گیرد و باید از دیدگاه سلامت موادغذایی را گروه‌بندی کنیم.

وی افزود: وظیفه تنظیم بازار به تشکل‌های ذیربط داده شود و فعالان اقتصادی در بخش خصوصی به کسب و کار بپردازند و امنیت غذایی مردم را فراهم کنند.

دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران اظهار کرد: دولت در زمینه گروه‌بندی کالا باید گروه سلامت تشکیل دهد تا برای تامین سلامت مردم بتواند کالاهای سلامت‌بخش از نظر کیفی را کنترل کند.

باکری گفت: حداقل استاندارد مصرف لبنیات سالانه ۱۶۵ کیلوگرم است تا سلامت خانوارها فراهم شود.

وی با بیان اینکه تولید و توزیع شیر رایگان مدارس باید در راس توسعه مصرف کالای سلامت قرار گیرد، ادامه داد: توزیع شیر ربطی به آموزش و پرورش ندارد بلکه وظیفه کارخانجات لبنی است که مسئولیت تولید و توزیع را بر عهده داشته باشند.

دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران افزود: ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز داریم که نمی‌توانیم کمتر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شیر را در مدارس توزیع کنیم و سلامت مدارس را فراهم کنیم.

باکری ادامه داد: ماهانه حداقل باید ۶ کیلوگرم شیر در اختیار خانواده صاحب فرزند قرار گیرد تا سلامتی نسل آینده تامین شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بی‌کیفیت‌ترین شیر را برای مدارس فراهم می‌کنیم و ادعا می‌کنیم سلامتی دانش‌آموزان را تامین می‌کنیم، اظهار کرد: در حالی که باید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شیری که خریداری می‌کنیم و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم باید با کیفیت‌ترین شیر باشد و در مسیر سلامت مدارس قرار گیرد نه اینکه از طریق مناقصه بدترین شیرها را خریداری کنیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.