انتقاد مطهری از برخورد با تجمع معلمان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمع امروز جمعی از فرهنگیان مقابل مجلس گفت که ضروری و معقول نیست که نسبت به این تجمع‌ها حساسیت زیادی نشان داده شود.

علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به نظر من چندان ضروری و معقول نیست که حساسیت زیادی نسبت به این تجمع‌ها نشان دهیم. خصوصا درباره فرهنگیان. حداکثر این است که این ها می‌آیند و حرفشان را می‌زنند و می‌روند. وی افزود: هر تجمعی مادامی که منجر به آشوب، بی‌نظمی و تخریب نشود باید آزاد باشد. اصل ۲۷ قانون اساسی نیز می‌گوید راهپیمایی اگر مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است و حتی نمی‌گوید که باید مجوز اخذ شود؛ البته بعدا در قوانین عادی گفته شده که باید مجوز گرفته شود.

این نماینده مجلس با بیان این که حساسیت درباره‌ی تجمع‌ها موجب تشدید موضوع خواهد شد به برخی بازداشت‌ها در این تجمع اشاره و خاطر نشان کرد:‌ البته من از اتهامات اینها خبر ندارم اما اگر صرفا تجمع اظهار نظر باشد کار درستی نیست. مطهری ادامه داد: مجلس باید وارد این موضوعات شود اما متاسفانه کمتر وارد می‌شود. البته تذکر امروز آقای ابوترابی‌تذکر خوبی بود که شاید باعث پیگیری موضوع شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه فضای مقابل مجلس برای برگزاری تجمعات کم شده افزود: باید این موضوع را پیگیری کنیم که آیا بنا بر این است که این وضعیت ادامه داشته باشد یا به خاطر تعمیراتی است که انجام می‌شد. در حال حاضر جای تجمع ها مشخص نیست اما حتما باید جایی برای تجمع پیش بینی شود؛ زیرا در مقابل همه مجالس دنیا فضای مناسبی برای تجمع است و ما ان شاءالله این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.