خودروهای شیشه دودی جریمه می شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سخنگوی نیروی انتظامی از جریمه ۵۰ هزار تومانی خودروهای شیشه دودی در تهران و ۳۰ هزار تومانی در شهرستان ها خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری گفت: این مسئله در دستورکار پلیس راهور قرار گرفته است.
سردار منتظر المهدی افزود: پلیس در مواجهه با خودروهایی که سرنشینان داخل آنها از فاصله ۳ متری قابل مشاهده نیستند؛ ضمن اعمال جریمه مالک را مجبور به اصلاح شیشه می کند.


وی درباره آخرین جزئیات پرونده اسیدپاشی اصفهان نیز گفت: به شایعات گوش نکنید؛ به سرنخ‌هایی رسیده‌ایم و چون مطمئن نشده‌ایم اعلام نمی‌کنیم اما خبر اصلی را از پلیس بپرسید.
سردار منتظرالمهدی درباره نزاع چند روز پیش در یاسوج افزود: در این درگیری یک نفر کشته شد و حال یک نفر دیگر وخیم است.
وی گفت: این درگیری با شلیک سلاح ساچمه‌زن به وقوع پیوست که کمتر از ۲۴ ساعت پلیس عوامل آن را شناسایی و در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر کرد.


سردار منتظرالمهدی افزود: این درگیری بواسطه ارتباط و آشنایی قبلی اتفاق نیفتاده است ؛ متأسفانه مشاجره و نداشتن کنترل خشم باعث وقوع این حادثه شد، امر به معروف و نهی از منکری هم در کار نبوده است.
وی درباره دستگیری مدیران بانک سپه نیزگفت:‌ در این زمینه اطلاعی ندارم، اما کلاهبرداری در یکی از بانک ها به وقوع پیوسته است.
سردار منتظرالمهدی افزود: فردی که برای نصب آنتی‌ویروس مراجعه کرده بود، متأسفانه اطلاعات را کپی می‌ کرد و ۱۹ میلیارد تومان از وجوهات را برداشته بود که پلیس فتا وی را در اهواز دستگیرکرد.


وی درباره غیبت سربازی هم به خبرنگاران گفت: افرادی مشمول جریمه غیبت سربازی می‌شوند که غیبت هشت ساله داشته‌اند .
سردار منتظرالمهدی درباره اینکه اگر کسی ۷ سال و چهار ماه غیبت داشته باشد آیا مشمول این طرح می‌شود ؟ گفت : اگر مدت غیبت سرباز تا پایان سال ۹۴ هشت سال باشد، مشمول این طرح می‌شود.
وی افزود: این افراد می‌توانند دراین طرح شرکت کنند زیرا معلوم نیست این طرح سال آینده با چه قیمتی ادامه پیدا کند.


سردار منتظرالمهدی گفت: این طرح در هشت گروه تحصیلی طبقه‌بندی شده و کمترین مقدار جریمه ۱۰۰ میلیون ریال و بیشترین آن ۵۰۰ میلیون ریال است که به ازای هر یک سال مازاد، ۱۰ درصد افزوده می‌شود؛ البته تأهل و هر فرزند، ۵ درصد از سرجمع جریمه را کم می‌کند.
وی افزود: کسانی که با این طرح معافیت را دریافت می‌کنند، نمی‌توانند به عنوان کاندیداتوری مجلس، عضو شورای اسلامی شهرو روستا مشغول به فعالیت شوند؛ همچنین از انتصاب مدیریت های سیاسی و اداری محروم می‌شوند.


سردار منتظرالمهدی به ثبت نام ۲۸۵ هزار و ۹۰۶ نفر در این طرح اشاره و تصریح کرد: پرونده حدود ۱۳۰ هزار نفر بررسی شده که ۱۲۶ هزار نفر مشکل نداشته‌اند و ۴ هزار نفر مشمول نشده‌اند.
سردار منتظرالمهدی گفت: ۲۴ هزار کارت معافیت صادر شده و ۶ هزار کارت نیز تا چند روز آینده صادر خواهد شد.
سخنگوی ناجا درباره سرقت‌های مسلح سریالی در مشهد نیز افزود: اینکه سرقت‌ها سریالی بوده است اینگونه نیست زیرا چند سرقت اتفاق افتاده که دو فقره آن بلافاصله شناسایی و دستگیر شدند و این می‌تواند در هر شهری اتفاق بیفتد، اما سریالی نبوده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.