پروژه فرهنگسرای ماهشهر ۱۰ ساله شد

عصر جنوب: پروژه فرهنگسرا بندر ماهشهر بیش از ۱۰ سال است که کلنگش به زمین زده شده و به حالت نیمه کاره‌‌ رها شده است. 

بیش از ۱۰ سال از کلنگ زنی پروژه فرهنگسرا شهرستان ماهشهر می‌گذرد اما هنوز این پروژه بصورت نیمه کاره باقی مانده و تا کنون هیچ خبری از بهره برداری از آن به گوش نمی‌رسد.این پروژه فرهنگی ارثی است که از دولت هفتم به یادگار مانده و هیچ یک از دولت‌های بعدی مدعی الارث نبوده تا این پروژه همچنان به حالت نیمه کاره در خیابان دانشگاه بندر ماهشهر باقی بماند.

رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان ماهشهر علت این امر را عدم تامین اعتبارات کافی عنوان کرد و افزود: اعتبارات تعلق گرفته به این پروژه بر خلاف پیشنهادات ما بوده و اعتبارات در نظر گرفته شده کفاف ادامه پروژه را نخواهد داد اما به همت دولت تدبیر و امید گام‌های بلند و ارزشمندی در راستای توسعه فرهنگ و پروژه‌های فرهنگی در شهرستان ماهشهر برداشته خواهد شد.

 

 

تلاش برای ارتقای سطح فرهنگ و ادب اسلامی

وی افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری امسال سال فرهنگ و اقتصاد است و ما باید برای ارتقای سطح فرهنگ و ادب اسلامی و توسعه آن بیش از پیش تلاش کنیم.

محمد الهی در ادامه گفت: در سال جاری با حسن نظری که مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد و همچنین استانداری به آن داشته‌اند اعتبارات قابل توجهی برای سال ۹۳ دیده شده که امید است با تحقق و تخصیص آن بتوانیم دوباره ساخت فرهنگسرا را شروع کنیم.
وی عنوان کرد: اعتباراتی که در سال‌های گذشته برای پروژه‌های فرهنگی در نظر گرفته می‌شد پاسخگو حجم عظیم این پروژه نبود چرا که بزرگ‌ترین فرهنگسرا در سطح شهرستان است.

رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان ماهشهر اظهار کرد: با پیمانکار قبلی این پروژه در اسفند ماه سال ۹۲ بطور کامل تصویه حساب شده و امید است با تحقق اعتبار در نظر گرفته شده دوباره مناقصه‌ای برگزار و پیمانکار جدید مشخص شود و شاهد ادامه روند پروژه باشیم.

پیشرفت ۷۰ درصدی فاز نخست فرهنگسرا

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد از فاز نخست این پروژه انجام شده و همچنین فاز دوم آن هم روند چشم گیری داشته که با تامین اعتبار در نظر گرفته شده می‌توانیم به زودی شاهد اتمام فاز نخست و بهره برداری از آن باشیم.

الهی اذعان کرد: فضا‌ها و برنامه‌های کافی در این دولت برای امور و پروژه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده که مستلزم فرصت و زمان است که شاهد تحولات عظیمی در راستای توسعه فرهنگ و پروژه‌های فرهنگی در سطح شهرستان ماهشهر خواهیم بود.

رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی ماهشهر بیان کرد: این شهرستان از نظر مراکز فرهنگی خوشبختانه کمبود فضای فرهنگی جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری ندارد و حرکت‌های خوبی تا امروز صورت گرفته و این سبب شده که کمبود و عدم بهربرداری از فرهنگسرا که به صورت نیمه کاره باقی مانده حس نشود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.