اتوبوس‌های چینی به ناوگان شهری اهواز می‌آیند

عصر جنوب: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز گفت: اتوبوس‌های جدید از اردیبهشت ماه سال آینده از طریق منطقه آزاد اروند وارد خوزستان می‌شود.

محمد رستم‌منش اظهار کرد: پیرو تفاهم‌نامه‌ای که در زمینه تامین ناوگان حمل و نقل عمومی شهری بین شهرداری و شورای شهر اهواز با بانک شهر منعقد شده است، برای عملیاتی شدن بخشی از این تفاهم‌نامه به نمایندگی از شهردار اهواز سفری به چین داشتیم و در بازدید از کارخانه در نظر گرفته شده در تفاهم‌نامه، وضعیت تولید خودروها از جمله اتوبوس، تاکسی و مینی‌بوس از لحاظ فنی مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با مثبت ارزیابی کردن سفر به چین، افزود: مرحله بعدی عملیاتی شدن این بخش از تفاهم‌نامه بر عهده بانک شهر و کارخانه مربوط در شهر شیامن چین است که اقدامات در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز افزود: خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین، ۵۰ دستگاه اتوبوس BRT و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ۸ متری ۲ در و تک کابین و مینی‌بوس برای شهر اهواز در نظر گرفته شده که اگر اعتبارات مورد نیاز تامین و تفاهم‌نامه عملیاتی شود، از سال آینده وارد استان می‌شوند.

رستم‌منش گفت: بیش از ۹۰ درصد از قطعاتی که در این اتوبوس‌ها به کار رفته ساخت آلمان است و در کارخانه شهر بندری شیامین چین مونتاژ می‌شوند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.