دلواپسان و سخنان صریح رهبر انقلاب؛ پیروی از ولایت یا پیوستن به خوارج؟!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دقیقاً یک هفته بعد از این که جریان دلواپس در آیین تشییع پیکر شهدای غوّاص، تیم مذاکرات هسته ای را مورد اهانت بارترین حملات قرار داد، مقام معظم رهبری با صریح ترین و شفاف ترین کلمات و تعبیرات ممکن، هم بر صلاحیت فردی اعضای تیم صحه گذاشتند و هم عملکرشان را مورد تأیید و تقدیر آشکار قرار دادند.

ایشان چهار ویژگی را برای ظریف و همکارانش در تیم مذاکره کننده بر شمردند: «امین، غیور، شجاع و متدین.»
رهبر انقلاب تصریح کردند: این تیم، با «غیرت ملی» و «دقت کامل» و «با قصد باز کردن گره و پیش بردن کار کشور»، در مقابل تعداد کثیر مذاکره کنندگان طرفهای مقابل، مشغول تلاش است و انصافاً با شجاعت، مواضع را بیان و دنبال می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند هرکسی از جزئیات مذاکرات با خبر شود حتماً به این مطالبی که درباره تیم هسته ای گفته شد، اذعان خواهد کرد البته آنها ممکن است در تشخیص و عمل خطا کنند اما متدین و غیور هستند.

این تأکیدات مکرر در شرایطی صورت گرفت که تیم مذاکرات هسته ای ، تحت شدید ترین فشارهای یک جریان خاص قرار دارد به گونه ای که اخیراً وزیر امور خارجه در گفت و گو با یک هفته نامه گفته است که حتی تصورش را هم نمی کرد این همه بی اخلاقی و اهانت علیه او و تیمش صورت بگیرد.(+)

اما نکته اینجاست که مهاجمان، در لوای ادعاهای ارزشی و ولایتمدارانه علیه تیم هسته ای اقدام می کردند.
لذا سخنان رهبر معظم انقلاب، هشداری آشکار به جریان و افراد بهانه جویی است که پشت سر ارزش ها پنهان شده و این تیم “امین، غیور، شجاع و متدین” را به خیانت و اهمالکاری و ارزش شکنی و اتهامات ناروای دیگر متهم می کنند.

ایشان حتی برای این که جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند، به صراحت از منتقدان هسته ای یاد کردند و ضمن تأیید اصل نقادی، چنین بیان داشتند: “با انتقاد مخالف نیستم و آن را لازم و کمک کننده می دانم اما این یک واقعیت است که انتقاد کردن از عمل کردن آسان تر است چرا که دیدن عیبهای طرف مقابل راحت است اما درک دشواریها و نگرانی های او، مشکل می باشد. این حرف من، نباید مانع ادامه انتقادها شود اما متوجه باشیم که تیم هسته ای برخی از مسائلی را که مورد انتقاد است می داند اما بعضی ضرورتها او را به برخی اقدامات می کشاند.”

منتقدان نپندارند که آنچه می گویند، مسائل خاصی هستند که به فکر آنها رسیده ولی به مخیله تیم مذاکره کننده خطور نکرده است! اتفاقاً همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز تصریح کرده اند، اعضای تیم هسته ای این ها را می دانند ولی با “ضرورت ها” یی مواجه هستند که در عمل ناگزیر از برخی اقدامات هستند. کما این که رهبر معظم انقلاب به این موضوع هم اشاره داشتند: «ما از ابتدا گفته ایم می خواهیم تحریم های ظالمانه برداشته شود که البته در مقابل آن، “حاضریم یک چیزهایی بدهیم” به شرط اینکه صنعت هسته ای متوقف نشود و لطمه نخورد.»

قطعاً و بلاشک، مخاطب اصلی این سخنان رهبری ، مدعیانی هستند که در ماه های اخیر، پشت سنگر ارزش ها پنهان شده و هر چه بی اخلاقی بود را در منکوب سازی تیم هسته ای مرتکب شدند و حتی به مراسم تشییع شهدا نیز رحم نکردند.

اینک که رهبر معظم انقلاب، صراحتاً و مؤکداً بر تیم هسته ای و عملکرد آن مهر تأیید زده اند و نیز بر لزوم حل مسأله هسته ای از طریق گفت و گو تأکید کرده اند و همچنین بر عزم همه مسؤولان کشور برای نیل به توافق منصفانه تصریح نموده اند، باید دید جریان دلواپس، آیا به شعارها و ادعاهای خود در باب تبعیت از ولی فقیه عمل خواهد کرد؟

اگر عمل کردند و دست از بهانه جویی و بی اخلاقی و تخریب و توهین برداشتند که باید آنها را صادق دانست و بازگشت شان به دامان ملت را گرامی داشت ولی اگر تمکین و تبعیت نکردند، دیگر نباید ادعای ارزشگرایی و ولایتمداری کنند بلکه باید همانند خوارج، صراحتاً خط خود از خط رهبری و ملت جدا کنند تا مرزها مشخص و شفاف شود.

منبع خبر: عصر ایران –

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.