افطار در کاخ سفید با میزبانی اوباما

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس جمهوری آمریکا در مراسم افطاری کاخ سفید گفت که آمریکایی‌ها با هدفگیری هر دین و گروه اقلیتی مخالفند و در این راستا در کنار یکدیگر به صورت متحد ایستاده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه شب در کاخ سفید میزبان آمریکایی‌های مسلمان در مراسم افطار بود. وی در جمع حدود ۴۰ تن از اعضای جامعه دیپلماتیک و برخی از اعضای کنگره گفت: ما تاکید داریم که دین ما هرچه باشد، همگی یک خانواده هستیم. در میان میهمانان چهره‌های جوانی از جمله سامانتا الوف که به دادگاه عالی آمریکا رفت تا از حق خودش برای پوشیدن روسری دفاع کند، دیده می‌شد. وی که سال ۲۰۰۸ یک نوجوان ۱۷ ساله بود، برای یافتن شغل در یک فروشگاه محصولات کودکان در اوکلاهاما با حجاب رفته بود و درخواست وی رد شد.

اوباما درباره الوف گفت: او مصمم بود تا از حق خودش برای داشتن حجاب دفاع کند، او می‌خواست تا همانند افراد دیگری از فرصت‌های مشابه برخوردار باشد. او تمام مسیرها را در دادگاه عالی پیمود؛ کاری که من در سن او انجام ندادم و پیروز شد. اوباما همچنین درباره سه زن مسلمان جوانی که دهم فوریه در کارولینای شمالی کشته شدند و نیز کشته شدن ۹ عضو کلیسای سیاهپوستان در هفته گذشته در کارولینای جنوبی صحبت کرد. وی گفت: ما به عنوان یک آمریکایی تاکید داریم که هیچ کس نباید به دلیل اینکه چه کسی است، چه شکلی است، چه کسی را دوست دارد و اینکه چگونه عبادت می‌کند، هدف گرفته شود. ما علیه این اقدامات تنفرآمیز کنار یکدیگر به صورت متحد ایستاده‌ایم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • کسی نیست به اقای اوباما بگه شما دست از زیاده خواهی بردار آزادی دین و احقاق حق پیش کش شما دست از حمایت تروریسم بردار مبارزه با ترریسم پیش کش و .....