صداوسیما والیبال ایران – امریکا را سیاسی کرد + عکس

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: تیتر مطلب گویای همه چیز است؛ مدام شعار می‌دهیم ورزش نباید سیاسی باشد، اما در عمل تک‌تک‌مان نگاهی افراطی از بدترین نوعش را داریم. پس از این مقدمه آمده است: این یکی از تیترهاست؛ تیتر بازی ایران و آمریکا به روایت جدیدترین سایت ورزش تلویزیون. سایتی که احتمالا راه انداختند تا به شکلی رقیبی بسازند برای «ورزش ۳» که با انحصار تلویزیون به برندی تبدیل شد و وقتی به درآمدزایی هنگفت رسید، مدیران تلویزیون فهمیدند حتی ریالی در آن سهمی ندارند.

این بار اما برای سایتی که مدام تبلیغش را می‌کنند تمام تضمین‌های لازم را دارند و می‌خواهند سایتی با سیاست‌های ورزشی خاص خودشان داشته باشند.

بازی والیبال ایران و آمریکا، یک رقابت کاملا ورزشی که پر بود از نمادهای دوستی دو ملت. اینجا اصلا پای دولت آمریکا، جنگ، تحریم و تهدید در میان نبود. سرمربی و بازیکنان آمریکایی در گفت‌وگو با رسانه‌های سرشناس دنیا از مهمان‌نوازی مردم ایران گفتند، از زیبایی و امنیت تهران خاطره‌ها تعریف کردند و از هیجان و عشق مردم ایران به والیبال، برای مردمشان حرف‌ها گفتند.

۵۶۵۷۷۹_۲۳۶

آنها باختند و شکست ورزشی‌شان را کاملا بدون جنجال پذیرفتند. آنها که سعی کردند مثل بچه‌های خوب ما نمایندگان شایسته‌ای از مردم کشورشان باشند. مردمی که بارها مسئولان عالیرتبه کشورمان اعلام داشتند حسابشان از سیاست‌های کلی سیاستمداران احزاب حاکم این کشور جداست.

این اما واکنش سایت رسمی صداوسیماست به یک نتیجه والیبالی و پیوند زدنش به اخبار سیاسی؛ با این مضمون: «آمریکا در والیبال هم هیچ غلطی نتوانست بکند».

ایران بازی را با اقتدار و با امتیاز کامل برده و حالا می‌توان برای رقیب قدرتمند کُری خواند، حتی می‌توان عقده‌گشایی کرد، می‌توان پیروزی را به میدان سیاست برد و به اتفاقات روز گره زد که هیچ ایرادی هم ندارد اما خود را جای طرف مقابل بگذارید، اگر برای دو شکست ایران در لس‌آنجلس چنین تیترهایی انتخاب می‌شد، چه حسی به ما ایرانی‌ها دست می‌داد؟ آیا در بازی رفت ما هم چنین شرایطی داشتیم؟ اینکه سایتی متعلق به تلویزیون ملی کشورمان این چنین ورزش را سیاسی کند، آثار سوئی دارد که در زمان از راه رسیدن شکست‌ها حاصلش به چشم می‌آید.

به گزارش ایسنا، کاربران زیادی با کامنت‌های خود زیر این خبر، نسبت به موضوع طرح شده واکنش نشان دادند؛ برخی موافق و برخی هم به شدت مخالف. در زیر، برخی از این کامنت‌ها را می‌خوانید:

– تیتر خوبی بود…………..معلومه که آمریکا غلطی نمیتونه بکنه………………………………

– (در جواب کامنت بالا) نیروهای آمریکایی به پنج کیلومتری مرز ایران که برسند اولین کسانی که فلنگ رو می‌بندند امثال تو هستند که فقط شعار می‌دهند و دندان نشان می‌دهند.

– در رابطه با آمریکا چون سیاستمداران آمریکایی به ما ظلم کرده‌اند و ما قدرت مقابله با دولت آمریکا را نداریم تنها می‌توانیم به پیروزی بر تیم‌های ورزشی کشور ظلم‌کننده دل‌خوش باشیم و نتیجه این می‌شود که بدون اینکه با مردم آمریکا مشکلی داشته باشیم ناراحتی‌هایمان را بر سر تیم‌های ورزشی آمریکا آوار می‌کنیم. در این قضیه ما بیشتر از آنکه قربانی می‌کنیم، قربانی هستیم.

– اون از اینکه سرودشون رو پخش نکردن،اینم از این.هر دم از این باغ بری می‌رسد…

– متاسفم برای این سایت وقتی امریکایی ها ما رو بردن تو زمین خودشون زیاد خوشحالی نکردن جلوی ما و تو کنفرانس با احترام در مورد تیم ما صحبت کردن

– یعنی نمیدونی همین آمریکا به خاطر تحریم ها اجازه بازیهای تدارکاتی بزرگ از تیم ملی فوتبال گرفت حتی صدای کی روش هم در اومد، ولی شماها همه سلولهای بدنتون غربیه

– بی‌جنبه‌ایم خوب، تیم آمریکا واقعیت باشخصیت بود. با وقار و متین و مودب.

– خیلی خیلی متاسفم که شیرینی برد را برایمان تبدیل به تاسف میکنید اونا فرهنگشونو نشون دادند اون هم به طرز عالی ولی این ما بودیم که با برد هر تیم تیتر میزنیم به زانو در آمد و از این چرت و پرتا…

– اونا به احترام مردم ما آب نخوردن اونوقت ما اینطوری جوابشون رو میدیم واقعا فرهنگ ما کجا رفته؟ پروردگار یکتا ما را به راه راست هدایت کنه

– متاسفیممممممممممممممممممممممممم تاقبل از افطار لب به آب نزدن به احترام مردم روزه دار اونوقت ما ازاونا چی ساختیم چی بگم من الان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

– تیتر دلواپس‌پسند زده

– حالا اگر در مقابل روسیه ببازیم تیتر سایت چه خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.