عارف: راهی جز ارائه لیست واحد نداریم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس بنیاد امید ایرانیان، گفت: اصلاح طلبان و اعتدالیون در انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی جز اجماع و ارایه یک لیست واحد ندارند.

دکتر محمدرضا عارف در پاسخ به این سوال که در انتخابات ریاست جمهوری شاهد اجماعی بودیم که منجر به پیروزی شد، آیا در انتخابات مجلس نیز امکان چنین اجماعی بین اصلاح طلبان و اعتدالگراها وجود دارد؟ افزود: من واژه ائتلاف را برای آن مقطع به کار می برم، اگر در سال ۹۲ به صورت اختیار این ائتلاف اتفاق افتاد و نتیجه را دیدیم، برای سال ۹۴ ضرورت است؛ ما ضرورت اجماع را داریم نه ائتلاف. وی ادامه داد: اگر این اجماع حاصل شود، آن وقت بحث ائتلاف را با بخشی از اصولگرایان میانه رو و معتدل دنبال می کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با آخرین هماهنگی های اصلاح طلبان برای انتخابات گفت: هنوز وارد مصداق نشده ایم و اکنون زود است.عارف تصریح کرد: در مجموع از روندی که در جبهه اصلاحات جلو می رود راضی هستیم؛ من خوشبینم که به راهبرد اجماع – که بارها و بارها آن را مطرح کرده ایم – برسیم. وی همچنین در مورد عملکرد دو سال دولت تدبیر و امید نیز گفت: روند، روند خوبی بوده است؛ بخصوص اگر به این نکته توجه کنیم که این دولت در چه شرایطی روی کار آمد، طبیعتا روند، امیدوار کننده تر می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که دولت در دو سال آینده چه محورهایی را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد، اظهار داشت: به نظر من در دو سال آینده دولت باید به مسایل داخلی همچون مسایل اقتصادی و فرهنگی توجه جدی تری داشته باشد. عارف افزود: در دانشگاه ها از ابتدا بحث حاکمیت فضای فرهنگی مطرح بود اما هنوز تلاش عده ای این است که فضای امنیتی را حفظ کنند؛ اگر دولت به این مسایل با اولویت بپردازد، کارنامه بهتری را از خود به جای می گذارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.