تلویزیون سخنرانی نوه امام را سانسور کرد؟!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: پایگاه خبری انتخاب به مخالفت «صداوسیما» با پخش زنده سخنرانی سید حسن خمینی در تلویزیون استان گلستان! اعتراض کرد و نوشت: رسانه ملی که این روزها بیشتر نقش غیرمستقیم در هدایت جامعه علیه مذاکرات هسته ای راه عهده دار است، یادگار امام (ره) را در آستانه سالگرد ارتحال امام با شیطنت های مختلف سانسور کرده و یا کمرنگ جلوه می دهد.

با مدیریت جدید صداوسیما امید می رفت سرافراز و جبلی که خود چهره های رسانه ای صداوسیما هستند و از تندروی و سانسور ایام پیشین دوری کنند، اما این روزها که به ایام ارتحال امام (ره) نزدیک است، آیت الله سید حسن خمینی و بیت امام (ره) در صداوسیما سانسور می شود یا تنها به صورت خبرهای تیتر و در سایت های صدواسیما انعکاس می دهند.

مخالفت با پخش زنده سخنرانی نوه امام

یکی از دبیران خبری صداوسیما علت سانسور یادگار امام و برخی دیگر از چهره های انقلابی از جمله آیت الله هاشمی را چنین بازگو کرد: پخش تصاویر این افراد بدون نظر مسئولان ارشد صداوسیما امکان پذیر نیست.

از سوی دیگر، خبرنگار «انتخاب» کسب اطلاع کرد که صداوسیمای مرکز گرگان که به پیشنهاد دعوت کنندگان از آیت الله سید حسن خمینی، قصد پخش زنده سخنرانی یادگار امام (ره) در مصلی این شهرستان را داشت، پس از استعلام، حاضر به پخش زنده این سخنان نشد!

مخالفت با پخش زنده سخنرانی نوه امام

این درحالیست که طبق نظر آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان که دعوت کننده اصلی از سید حسن خمینی بود ، در بخش های مختلف «گرگان»، تصاویر یادگار امام (ره) نصب شده بود که فضای این شهر را «متفاوت» و «آماده» برای حضور نوه امام (ره) کرده بود. ضمن آنکه استقبال کم نظیر مردم این شهرستان از نوه امام (ره) که باعث وضعیت «نیمه تعطیل» در شهر شده بود ، افزایش انتظارات مردم «گرگان» برای پخش زنده سخنان سید حسن خمینی را موجب شده بود.

نگکته جالب تر آنکه سایت صداوسیمای گلیستان نیز در این ایام، قطع شده بود!

مخالفت با پخش زنده سخنرانی نوه امام

قابل ذکر است، در ایام برگزاری همایش بانوی انقلاب صداوسیما برخلاف رویه معمول از پخش مستقیم سخنرانی رئیس جمهور نیز خودداری کرد و و از پخش دیگر سخنرانان این همایش، خودداری کرد و تنها یک گزارش کوتاه آنهم در شبکه سوم سیما از همایش ملی بانوی انقلاب پخش کرد که جای بسی خوشحالی داشت!

این درحالیست که همایش بدون مجوز «ما اجازه نمی دهیم» در مشهد و سخنرانی های تند و بی سابقه علیه تیم مذاکره کننده هسته ای، به کرات از تلویزیون پوشش داده شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.