استاندار خوزستان: انحلال سازمان مدیریت و برنامه​ریزی یک تصمیم اشتباهی بود/ لزوم استفاده از نیروهای جوان و کارامد در بدنه دولت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: انحلال سازمان مدیریت و برنامه​ریزی یک تصمیم اشتباهی بود که هزینه‌های سنگینی را بر دوش دولت گذاشت.

 

به گزارش (ایسنا)، عبدالحسن مقتدایی در مراسم معارفه رییس سازمان مدیریت بودجه و برنامه​ریزی خوزستان که امروز، ششم خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تصمیمات اشتباه آزمون و خطایی است که تبعاتی را برای دولت و مردم به دنبال دارد و من از ابتدا با انحلال این سازمان مخالف بودم.

 

وی با اشاره به استفاده از نیروهای جوان و کارآمد در بدنه دولت افزود: استفاده از نیروهای جوان و کارآمد مساله مهمی است که باید در تمام دولت​ها به آن توجه شود.

 

مقتدایی تصریح کرد: در طول دولت​های گذشته به طور پراکنده از نیروهای جوان و میانسال استفاده می​شد اما اوج استفاده از نیروی جوان و کارآمد در دولت هفتم بود که این کار دولت را به اوج ثمردهی رساند و پس از آن به این مسأله توجهی نشد و مدیریت به سمت پیری رفت.

 

مقتدایی اظهار کرد: متأسفانه عادت کرده​ایم فقط از عده​ای افراد استفاده کنیم و نیروهای جدیدی را به کار نگیریم. به همین منظور جمعیت مدیریتی ما رو به پیری رفته است. در خوزستان برای مقابله با این مسأله برنامه​ریزی​هایی صورت گرفته تا انتصابات به سمت جوانگرایی برود.

 

وی عنوان کرد: به نظر می​رسد توجه به جوان‌گرایی در انتصابات دولتی باید در کل کشور مورد توجه قرار بگیرد،  در غیر اینصورت مدیریت​ها رو به پیری رفته و دولت زمین​گیر می​شود. وجود مدیران پیر در بدنه دولت یکی از معضلاتی است که امروز با آن روبرو هستیم.

 

استاندار خوزستان گفت: استفاده از افراد ناشناخته یا کم​تجربه یکی از ایراداتی بود که بر دولت قبلی گرفته می‌شد که امروز باید این مشکل را حل و نسل نو و جوانی تربیت کنیم و به مجموعه مدیریتی دولت تحویل دهیم. برنامه ما در این راستا تا ۸ ماه آینده استفاده از مدیرانی با میانگین سنی ۳۰ تا ۴۰ سال است.

 

مقتدایی تصریح کرد: خوزستان به لحاظ ۲ مقوله اقتصاد و امنیت، نقش تعیین کننده​ای در کشور دارد و به نظر می​رسد با استفاده از مدیران جوان و با دانش، می​توان گام​های بزرگی در جهت توسعه استان و کشور برداشت.

 

همچنین در این مراسم امید حاجتی، رییس سازمان بودجه و مدیریت برنامه​ریزی خوزستان اظهار کرد: برنامه​هایی که در معاونت برنامه​ریزی سابق انجام می​شد، در سازمان جدید دنبال می​شود.

 

وی افزود: طرح آمایش سرزمین از اقدامات بزرگی است که در جهت توسعه استان از سال گذشته کلید خورد و در حال انجام است. همچنین تدوین برنامه توسعه اقتصادی استان نیز از برنامه​های دیگری است که به صورت فرابخشی و بخشی انجام خواهد شد. قرار است در قالب این برنامه به تفکیک شهرستان​ها و روستاها یک برنامه توسعه اقتصادی تدوین کنیم  و در آن وضعیت درآمد سرانه، نرخ اشتغال و بیکاری نیز لحاظ شده است.

 

حاجتی تصریح کرد: برنامه​هایی همچون توسعه شیلات، آبزی​پروری، ایجاد شهرک​های کشاورزی، صادرات محصولات غیرنفتی، ایجاد زیرساخت​های گردشگری، ساماندهی بازارجه​های مرزی، توسعه بازارهای مالی و غیره در برنامه توسعه استان در نظر گرفته شده است و این برنامه برای اولین بار اجرا می​شود و مشابه آن در کشور وجود ندارد.

 

وی عنوان کرد: طرح توسعه پایدار نیز برنامه​ای است که از سوی استاندار پیشنهاد شده و ویژه مناطقی است که مشکلات خاص دارند و در محرومیت به سر می​برند و این برنامه در کل معاونت​های استانداری دنبال می‌شود. همچنین در راستای کوچک​سازی دولت به طرح دولت الکترونیک توجه فراوانی شده است که بزودی بیشتر از گذشته در برنامه​های اجرایی لحاظ خواهد شد.

 

رئییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان افزود: احداث مجموعه بزرگ نمایشگاه​های بین​المللی اقدامی مهمی بود که از سال گذشته با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز شد. این پروژه درآمدزایی قابل توجهی را برای استان خواهد داشت و می​توانیم در این محل نمایشگاه​های انحصاری بزرگی همچون نمایشگاه صنعت نفت و سایر تولیدات استان و حتی در سطح بین​المللی نیز می​توانیم نمایشگاه​هایی را در حوزه خلیج فارس برگزار کنیم.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این مراسم امید حاجتی، که پیش از این سمت معاونت برنامه‌ریزی استانداری را بر عهده داشت، به سمت ریاست سازمان جدید مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان منصوب و معرفی شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.