متلک‌گویی دلواپسان درمقابل گزارش ظریف

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: یک نماینده مجلس تاکید کرد: گزارش تیم مذاکره‌کننده در صحن غیر علنی حاکی از اشراف کامل آنها در مورد مسائل و ورزیدگی‌شان در عرصه مذاکرات بود.
محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با جلسه غیرعلنی امروز مجلس در مورد مذاکرات هسته‌ای گفت: اعضای تیم مذاکره‌کننده ارائه توضیحات به مجلس را جزو وظایف خود می‌دانند و چندین بار محمدجواد ظریف و عباس عراقچی در مجلس حاضر شده‌اند و به ارائه گزارش در مورد روند مذاکرات پرداخته‌اند و در نتیجه این توضیحات هم‌اکنون کوچکترین مسئله‌ای در مورد مذاکرات از دید نمایندگان مجلس مخفی نیست.

وی با تاکید بر اینکه دولت در مورد مذاکرات هسته‌ای به شعارهایش در مورد پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری متعهد بوده است، اظهار داشت: اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به ویژه محمدجواد ظریف تاکنون نمایندگان مردم را در جریان ریزترین مسائل مذاکرات قرار داده و با ارائه آمار و ادله این اطمینان را داده‌اند که مذاکرات در چارچوب مصالح ملی و خطوط ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب در حال پیگیری است.نماینده اردکان در مجلس ادامه داد: تثبیت غنی‌سازی اورانیوم بزرگترین دستاوردی است که ما در مذاکرات به آن نایل آمده‌ایم و تیم مذاکره‌کننده این اطمینان را داده است درچارچوب مشخص شده، فردو و نطنز به کار خود ادامه خواهند داد و در این راستا تحقیق و توسعه در زمینه فناوری هسته‌ای نیز همچنان روند پیش‌رونده‌ای را طی خواهد کرد.

تابش تصریح کرد:عده‌ای از نمایندگان نظرات اصولی خود را در مورد مذاکرات هسته‌ای بیان کردند و در مقابل نیز عده محدودی با داد و فریاد و متلک‌گویی در مقابل ارائه گزارش ظریف ابراز عقیده کردند.
وی با بیان اینکه گزارش تیم مذاکره‌کننده در صحن غیر علنی حاکی از اشراف کامل آنها در مورد مسائل و ورزیدگی‌شان در عرصه مذاکرات بود، تاکید کرد: اگر بخواهد انحرافی در مسیر مذاکرات در مقابل مصالح ملی ایجاد شود مجلس و دولت توأمان در مقابله با آن اقدام خواهند کرد.

تابش همچنین در مورد مطرح شدن عدم توافق بر روی تعداد سانتریفیوژ در روند مذاکرات ابراز داشت: بنا بر گزارش تیم مذاکره‌کننده عدد واقعی ۱۰۴۴ است و مذاکره‌کنندگان نیز متعجب بودند که آقای باهنر عدد ۳۰۰ سانتریفیوژ را از کجا آورده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.