۲۴ خرداد دستاورد اصلاح‌طلبان و دوم‌خرداد بود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شکوری‌راد گفت: روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نتیجه کارکرد سیاسی اصلاح‌طلبان بوده است زیرا بدون رأی اصلاح‌طلبان این دولت نمی‌توانست سر کار بیاید.

علی شکوری‌راد، نماینده مجلس ششم شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، به مناسبت سالگرد دوم خرداد اظهار کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات دوم خرداد نتیجه‌ای فراتر از انتظار همه جناح‌ها را رقم زد؛ به این لحاظ دوم خرداد یک حادثه غیرمترقه برای همه جناح‌های سیاسی در کشور تلقی می‌شد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: همان زمان انتخابات سال ۷۶ هم رهبری از این روز به دلیل شرکت گسترده مردم، به عنوان حماسه یاد کردند.

شکوری‌راد تأکید کرد: مردم با رأی خود کسی را بر سر کار آوردند که نه خودش و نه دیگران چنین انتظاری را نداشتند. وی ادامه داد: رئیس دولت اصلاحات با رأی حداکثری مردم انتخاب شد و بعد از آن تا مدت‌ها بحث بر سر این بود که پیام دوم خرداد چیست و همه در جست‌وجوی پاسخی برای این سؤال بودند و هرکسی از طرف خودش پاسخی به این سؤال می‌داد. تعبیر من آن زمان این بود مردم به حاشیه رانده‌شده در این انتخابات اعلام موجودیت کردند و گفتند که ما هستیم و ما می‌توانیم تعیین‌کننده باشیم.

شکوری‌راد گفت: مردم یک بار در دوم خرداد این حرف را مطرح کردند و بعد در برهه‌های دیگری هم حضور و اثرگذاری خودشان را به منصه ظهور رساندند؛ از جمله در انتخابات ۲۴ خرداد سال ۹۲ دوباره حضور گسترده مردم در انتخابات این نتیجه را به بار آورد. نمانیده مجلس ششم شورای اسلامی تأکید کرد: در انتخابات دوم خرداد سال ۷۶ مسئولان پی بردند که در جامعه چه می‌گذرد و بعد از حوادث سال ۸۸ مردم فهمیدند که در کشور چه خبر است.

شکوری‌راد با اشاره به انتخابات سال ۹۲ تصریح کرد: روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نتیجه کارکرد سیاسی اصلاح‌طلبان بوده است زیرا بدون رأی اصلاح‌طلبان این دولت نمی‌توانست سر کار بیاید. وی تأکید کرد: هرچند این دولت اصلاح‌طلب نیست، ولی اصلاح‌طلبان این دولت را دستاورد خود می‌دانند. به همین دلیل با رویکرد اثرگذاری به انتخابات آینده مجلس نگاه می‌کنند و امیدواریم که مجلس آینده هم دستاورد کارکرد سیاسی اصلاح‌طلبان باشد.

شکوری‌راد افزود: همان رویکرد و تفکر مردمی که در دوم خرداد تحول ایجاد کرد و در سال ۹۲ این دولت را بر سر کارد آورد، می‌تواند در انتخابات مجلس شورای اسلامی تأثیر بگذارد و مجلسی در تراز ملت ایران بر سر کار بیاورد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جریان دوم خرداد که بعدا نام اصلاحات گرفت به عنوان مادر اصلاحات شناخته می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.