تشکیل کمیته انضباطی برای جلوگیری از لغو کنسرت‎ ها

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است: لغو کنسرت ها از سوی خوانندگان صورت می گیرد و امکان اینکه خواننده بخواهد اجرا کند، اما اجازه این کار به او داده نشود وجود ندارد. او یادآور می شود، اصولا ورود سازمان ها و نهادهایی که مسئولیت مستقیم در رابطه با لغو کردن کنسرت ها ندارند، می تواند مشکل ساز باشد.

 

علی مرادخانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران درباره علت لغو کنسرت ها با وجود اینکه مجوز به آن کنسرت داده شده است، اظهار کرد: در بسیاری از مواقع لغو کنسرت ها از سوی وزارت ارشاد صورت نمی گیرد و ممکن است خواننده به این نتیجه رسیده باشد که امکان اجرا ندارد.

 

وی افزود: لغو کنسرت ها ممکن است مربوط به خواننده باشد که در این ارتباط می خواهیم کمیته انضباطی ایجاد کنیم که در آن اگر کسی خلاف ضوابط و عرف موجود بخواهد بلیط بفروشد و یا اجرا نکند، مورد سوال قرار گیرد و برای برنامه بعدی اش این کوتاهی را لحاظ خواهیم کرد. در واقع شرایطی ایجاد خواهد شد که خودشان را به اجرای برنامه مکلف بدانند.

 

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مواردی داریم که خواننده به دلیل عدم وجود شرایط مساعد، کنسرت را اجرا نکرده است، تصریح کرد: در کمیته انضباطی که برای این کار تشکیل خواهد شد، با این افراد صحبت می کنیم و دلایلشان را می پرسیم. به دنبال این هستیم تا شرایطی ایجاد شود که در آینده این اقدام تکرار نشود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا موردی مشاهده نشده که خواننده بخواهد اجرا کند، ولی اجازه اجرا به او داده نشود؟ عنوان کرد: خیر، هنگامی که مجوز صادر می شود کنسرت از سوی وزارت ارشاد لغو نخواهد شد. اگر بنا بر اشتباهات مدیریتی این اتفاق افتاده باشد، اعلام می کنیم که اشتباهی صورت گرفته است.

 

مرادخانی در پاسخ به این سئوال که نظرتان درباره لغو کنسرت ها از سوی شورای تامین یا نیروی انتظامی چیست؟ چون برای نمونه کنسرت آقای علیرضا قربانی در مشهد که در اسفند سال گذشته در حالی که خواننده تمایلی به لغو آن نداشت به دستور دادستان عمومی و انقلاب کنسرت لغو شدبا وجود مجوزی که داشت لغو شد، گفت: اصولا ورود سازمان ها و نهادهایی که مسئولیت مستقیم در این رابطه ندارند، می تواند مشکل ساز باشد. هرچند دغدغۀ همه افراد قابل احترام است، اما نوع ورود می تواند هماهنگ و به نحوی قابل دفاع باشد.

 

وی ابراز امیدواری کرد:  مواردی نظیر لغو کنسرت یک خواننده در مشهد که مجوزهای لازم را هم برای اجرا داشته است، با همکاری مدیران کل استانی وزارت‌خانه متبوع و همچنین همکاری مسئولان و سازمان هایی که در این خصوص نظراتی دارند، پیش از انجام چنین مواردی که تاثیرات منفی ایجاد می کند، منجر به تکرار این گونه وقایع نشود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.