دیپلمات عربستان: ایران مقاصد پلیدی دارد!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: کاردار سفارت عربستان در پاریس مدعی شد : اقدامات خصمانه ایران، عربستان را وادار به آغاز عملیات عاصفه الحزم (طوفان قاطعیت) کرد.
به گزارش «تیک» و به نقل از روزنامه العرب چاپ لندن، علی بن محمد القرنی کاردار سفارت عربستان در پاریس گفت : ایران با دخالت در یمن و سوریه جنگی طایفه ای را در خاورمیانه هدایت می کند. القرنی خاطرنشان کرد: ایران یک کشور مهم اسلامی است اما این کشور انتخاب کردند که با شعله ور کردن آتش اختلافات فرقه ای نفرت انگیز «نقش منفی» را در منطقه ایفا کنند.

وی همچنین افزود: ایران به دخالت در مسائل کشورهای متعدد از جمله سوریه، عراق، یمن و لبنان ادامه می دهد و پایه همه دخالت هایش فرقه ای است. کاردار سفارت عربستان در پاریس در ادامه گفت : ایران مقاصد پلیدی دارد و نمی خواهد با کشورهای همسایه اش اعم از کشورهای عربی و اسلامی در صلح زندگی کند. اقدامات خصمانه ایران عربستان را وادار کرد عملیات عاصفه الحزم (طوفان قاطعیت) را آغاز و یک عملیات نظامی هوایی را در یمن برضد شبه نظام یان انصارالله، که از سوی ایران حمایت می شوند، اجرا کند.

کاردار سفارت عربستان در پاریس افزود: مداخله عربستان در یمن در پاسخ به درخواست عبدربه منصور هادی رئیس جمهور قانونی یمن صورت گرفت. این دیپلمات عربستانی درباره احتمال تبدیل شدن عاصفه الحزم (طوفان قاطعیت) به مرحله مداخله زمینی گفت‌ «همه احتمال ها روی میز قرار دارند. کشورهای ائتلاف برای بازگرداندن مشروعیت به یمن هیچ اقدامی را دور نگه نمی دارند و عملیات تا به امروز فقط به حملات هوایی محدود است».

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.