عربستان به زائران ایرانی اجازه ورود نمی دهد؟!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل فرودگاه های فارس گفت: پرواز شماره ۱۵۲۶ ایران ایر ساعت ۱۳ و۵۰ دقیقه روز گذشته شیراز – جده لغو شد.

سیدی گفت: این پرواز به علت صادر نشدن مجوزعربستان باطل شده است.این پرواز قرار بود مسافران حج را از فرودگاه جده به شیراز برگرداند.

دیروز نیز به پرواز اصفهان به مقصد جده در فضای کویت اجازه ورود به خاک عربستان داده نشد و هواپیما مجبور به برگشت شد.

معاون سازمان حج و زیارت گفت: هواپیمای برگشت داده شده روزهای گذشته نیز پروازهای عمره گذاران را انجام می‌داده است و برخلاف رایزنی‌ها و پیگیری‌ها این پرواز برگشت داده شد.

خدرنژاد گفت: در موضوع پروازی دیروز ما شاهد اتفاقی بد بودیم به طوریکه این پرواز از اصفهان به مقصد جده داشت انجام می شد که در فضای کویت به این هواپیما اعلام شد اجازه ورود به خاک عربستان را ندارد و هواپیما مجبور به برگشت شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این هواپیما در روزهای گذشته هم پروازهای عمره‌گزاران را انجام می داده است، توقع و درخواست ما این بود که این پرواز نیز انجام شود.

معاون سازمان حج و زیارت گفت: در سال گذشته بخشنامه ای داشتند مبنی بر اینکه هواپیماهای بالای ۲۵ سال اجازه ورود ندارند و بهانه دیگر این بود که استانداردهای اروپا را این هواپیما ندارد، با اینحال اجازه می دادند پرواز انجام شود و زائران منتقل بشوند.

وی ادامه داد: برخلاف رایزنی‌ها و پیگیری‌ها پرواز دیروز برگشت داده شد

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.