اسمال مدیا: فیلتر نشدن “واتس آپ” نشان از پایبندی دولت روحانی به وعده هایش دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: این سایت بریتانیایی در ادامه اشاره می کند که مقاومت دولت روحانی برای فیلتر نشدن “واتس آپ” نشان از عزم و اراده جدی این دولت برای تحقق وعده هایش در حوزه سایبری دارد.

سایت شرکت بریتانیایی “اسمال مدیا” به ارزیابی سیاستگذاری های انجام شده در ۱۸ ماهه نخست دولت “تدبیر  و امید” پرداخته است. این سایت در گزارش خود به جنبه های مثبت و منفی و دستاوردهای دولت روحاین در عرصه سایبری پرداخته است و جزئیات مربوط به آن را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش عصر جنوب، این سایت بریتانیایی با اشاره به وعده های روحانی درباره کاهش محدودیت های اعمال شده برای دسترسی شهروندان ایرانی به سایت های اینترنتی پرداخته و می نویسد:”فیلتر سبب نمی شود تا مردم دیگر نتوانند به سایت های غیر اخلاقی دسترسی داشته باشند. گسترش فیلتر سایت ها به افزایش بی اعتماد میان مردم و دولت خواهد انجامید.” این ها بخش هایی از سخنان “حسن روحانی” رییس جمهوری ایران مدت زمان اندکی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۳ میلادی است. شهروندان ایرانی از این اظهارات استقبال کردند. آنان امیدوار شدند که محدودیت های اعمال شده در حوزه سایبری کاهش یابد چرا که اعمال کنترل بر این حوزه در دوره احمدی نژاد افزایش یافته بود. پیام روحانی اما خواسته مردم ایران بود. او خواستار آزادی های بیش تر و کاهش محدودیت ها بود. اما آیا دولت روحانی توانسته به وعده های خود در این باره عمل کند و پاسخگوی خواسته های ایرانیان باشد؟”

 

این سایت در ادامه به جنبه های مثبت عملکرد دولت روحانی در عرصه سایربی پرداخته و می نویسد:”یکی از نشانه های مثبت اقدامات روحانی فیلتر نکردن “واتس آپ” بود. “محمود واعظی” وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم گرفت تا محدودیتی برای دسترسی مردم به این نرم افزار پراستفاده ایجاد نشود. در نتیجه اگرچه اختلالاتی در این دسترسی شهروندان ایرانی به واتس آپ وجود دارد اما آنان امکان استفاده آزادانه و بدون محدودیت از این نرم  افزار را دارند.”

 

این سایت بریتانیایی در ادامه اشاره می کند که مقاومت دولت روحانی برای فیلتر نشدن “واتس آپ” نشان از عزم و اراده جدی این دولت برای تحقق وعده هایش در حوزه سایبری دارد.

 

شرکت بریتانیایی “اسمال مدیا” در بخش دیگری از گزارش خود به افزایش بودجه بخش “امنیت سایبری” در ایران اشاره کرده و این موضوع را تا حدودی برای آزادی اینترنت در ایران نگران کننده دانسته است. سایت این شرکت در این باره می نویسد:”تنها ظرف مدت سه سال بودجه بخش امنیت سایبری رشدی ۱۲۰۰ درصدی یا دوازده برابری داشته است و اکنون ۴۲٫۰۷۳ میلیون ریال برای آن در نظر گرفته شده است. البته قابل درک است که پس از حملات اینترنتی از طریق ویروس استاکس نت و رسوایی جاسوسی آژانس امنیت ملی امریکا امنیت سایبری در اولویت دولت قرار گرفته است اما این موضوع می تواند باعث ایجاد محدودیت هایی بر سر راه آزادی دسترسی شهروندان ایرانی به اینترنت شود.”

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.