مشکل فاضلاب منازل ۸۲ هزار آبادانی رفع شد

عصر جنوب: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب PSDA آبادان، مشکل فاضلاب ۸۲ هزار منزل در این شهر رفع شد.

 

علی‌اکبر علیمرادی شب گذشته در مراسم افتتاح ایستگاه پمپاژ در محل ایستگاه ۱۲ آبادان با اشاره به ظرفیت ۷۱۰ لیتر در ثانیه این ایستگاه گفت: مشکل دفع فاضلاب منازل در مناطق ۷۰۰ واحدی، امیرآباد و هلال‌بریم توسط احداث این ایستگاه پمپاژ و انتقال آن از طریق خطوط تحت فشار و ثقلی به ایستگاه بالادست رفع شد.

وی با اشاره به زمان آغاز ساخت این ایستگاه در سال ۸۹ و اتمام و بهره‌برداری آن در هفته دولت امسال تصریح کرد: این امر زمینه احداث شبکه مدرن دفع فاضلاب در مناطق فیه و فیاضیه، کوی ملت و ایستگاه ۹ تا ۱۲ را موجب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به بهره‌برداری از شبکه‌های مدرن رفع فاضلاب در مناطق مختلف آبادان از ۴۰ کیلومتر طول شبکه، ۲ هزار فقره انشعاب واگذار شده و صرف ۹۷ میلیارد ریال اعتبار به عنوان مشخصات این پروژه نام برد و عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۱ آغاز و اکنون به اتمام و به بهره‌برداری رسیده است.

وی یادآور شد: اجرای شبکه و دفع بهداشتی فاضلاب شهری مناطق سلیچ غربی، شطیط، علوانیه، کوی فرهنگیان و منطقه ۳۵۰ هکتاری امیرآباد از جمله اهداف اجرای این پروژه به شمار می‌روند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.