اختصاص ۴۰ میلیارد ریال به بخش آموزش زنان روستایی اندیمشک

عصر جنوب: سرپرست اداره جهادکشاورزی اندیمشک گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ میلیارد ریال در بخش آموزش زنان روستایی این شهرستان هزینه شده است.

محمدجعفر آفرین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار کرد: در بخش برگزاری کلاس‌های ترویجی که یکی از اصلی‌ترین کارهای مجموعه جهادکشاورزی است در نیمه اول سال جاری تاکنون و با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، پنج دوره آموزشی برای زنان روستایی این شهرستان برگزار شده است.

 

وی افزود: همچنین در راستای توانمندسازی جوانان روستایی نیز پنج دوره آموزشی در روستاهای بخش مرکزی و الوار گرمسیری این شهرستان برگزار که در این کلاس‌ها یکصد نفر از جوانان روستایی شرکت کرده و برای آنان گواهی پایان دوره صادر شده است.

 

سرپرست اداره جهادکشاورزی اندیمشک اضافه کرد: جوانان روستایی نیازهای گسترده‌ای به آموزش‌های اصولی در زمینه‌های کشاورزی، حرفه‌های روستایی، صنایع جنبی کشاورزی و خانه‌داری دارند و برگزاری این دوره‌های آموزشی باعث بالا رفتن مهارت‌های آنان در این زمینه‌ها خواهد شد.

 

آفرین، ارزش و جایگاه برگزاری دوره‌های آموزشی برای روستائیان را بر سبک زندگی آنها تاثیر‌گذار خواند و تصریح کرد: علاوه بر این برگزاری این قبیل دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف موجب بهبود شغلی روستائیان نیز خواهد شد.

 

وی با اشاره به جایگاه بخش کشاورزی اندیمشک در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی در بین سایر شهرهای استان خوزستان افزود: دارا بودن رتبه چهارم در بخش تولید گندم و رتبه نخست در تولید محصولات کلزا، ذرت علوفه‌ای، سیب زمینی و پیاز نشان از جایگاه ویژه کشاورزی این شهرستان در بین سایر شهرهای استان دارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان اندیمشک دارای بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین زراعی آبی و دیم است.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.