در تریبون دلواپسان یک صدا وجود دارد، صدایی که مردم به آن «نه» گفتند / فرنوش اسماعیلی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرنوش اسماعیلی – کسی که خواب است را میتوان بیدار کرد، اما کسی که خود را به خواب زده و بیداری را به مصلحت نمی داند، به یقین هشدار نمی پذیرد و پند و اندرز نمی گیرد و تمایلی به بیدار شدن هم ندارد .

مردم فراموش نمی کنند که تا همین چند وقت پیش دلواپسان امروزی از اوضاع بشدت نابسامان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، روابط بین الملل چطور حمایت کرده و در دلارامی تام بسر میبردند؛ گویا دوستان دلواپس با اعتدال و عقلانیتی که به فضای مدیریتی کشور بازگشته مشکل دارند.
دلواپسان همه باید پیام حماسه ٢۴ خرداد را درک کنند و به آن احترام بگذارند . مردم در این انتخابات اعلام کردند که خواهان تغییر و تحول هستند. حضور و رای مردم بسیار گویا بود و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد.
رای ملت به امید و تدبیر، اعتدال و احترام، راستگویی و مصلحت اندیشی؛ همراه با نرمش و انعطافی از سر عزت ، حکمت و مصلحت، که قطعاً ما را به سوی گشودن تمام قفلهای بسته و سربلندی و شادی و افتخار برای کشور عزیزمان رهنمون خواهد شد بود.
رای مردم در مقابله با پافشاری لجبازانه و بی تدبیر بر خواسته ها، اصرار بر دیپلماسی مذاکره برای مذاکره و انجام سخنرانیهای خودمحور و چالش برانگیز دشمن افزا، کشور را به ورطه ای کشانده بود که پایانی جز پشیمانی و سرافکندگی بر آن متصور نبود.
اما در تریبون دلواپسان هنوز فقط یک صدا وجود دارد، صدایی که مردم به آن «نه» گفتند.
این ها نه تنها خود را در مسیر حل و فصل مسائل کشور قرار نمی دهند که از همه امکانات برای غالب ساختن نگاه خود سوءاستفاده می کنند.
بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم فصل تازه ای در فضای سیاست ایران به نام اعتدال گرایی آغاز شد.
در میان جریان های سیاسی با سابقه و شناسنامه دار جریانی وجود ندارد که اساساً پیام مردم را نشنیده باشد یا بخواهد آن را تخطئه کند، جز همین تندروهای دلواپس . دلواپسان باید بدانند دکتر ظریف با آن خنده‌های همیشگی‌اش تبدیل به دیپلماتی محبوب برای ایرانیان تبدیل شده است و از حمایت ملت ایران برخوردار است .
برای ما جایی برای نگرانی وجود ندارد وقتی در رأس تمامی مباحث، مقام معظم رهبری حضور دارند و مذاکرات را رصد می‌کنند.کسانی که با روند مذاکرات هسته‌ای مخالفت می‌کنند و نگران برخی مسائل هستند، حتی آنجا که رهبری نظام مذاکره کنندگان را فرزندان انقلاب نامیدند باز هم دست از مخالفت برنداشتند.
رفتار دلواپسان روز به روز جالب تر می شود .
عجب روزگاری است ، برخی جریان‌های داخلی، بی توجه به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند: “هیچکس نباید مجموعه مذاکره کنندگان ما را سازشکار بداند، اینها بچه های خود ما و بچه های انقلابند. یک ماموریت سختی را برعهده دارند و هیچکس نباید ماموری را که مشغول کاری است تضعیف کند ” درست در شرایطی که دستگاه سیاست خارجی نیازمند اطمینان از عقبه داخلی و سخن گفتن از موضع قوت با طرف خارجی است، عملاً مواجه با بهانه‌ها و فضاسازی‌هایی است که فشار روانی طاقت فرسایی را برای هیأت مذاکره‌کننده ایرانی فراهم کرده و بی‌تردید مورد سوء‌استفاده دشمنان جمهوری اسلامی نیز قرار خواهد گرفت.
از آنجا که مهاجمان چند وقت اخیر ، مدعیان ولایتمداری هستند ، انتظار می رود در تبعیت از دستور صریح ولایت ، پیشگام باشند و به توپخانه های خود آتش بس دهند و در حمایت از مذاکره کنندگان کشور ، جبران مافات کنند. البته عده ای از اینان ، صرفاً ادای ولایتمداری در می آورند
برای اینان سخنان رهبری تا جایی محترم است که در تأییدشان باشد و الّا برخلاف ادعاهایشان، ولایتمدار نیستند.این روزها کار به انجا رسیده که تندروی هایشان با رژیم غاصب صهیونستی همسویی پیدا کرده است و جای سوال دارد که این مواضع غیر منصفانه علیه دستگاه دیپلماسی در چارچوب کدام تحلیل جای می‌گیرد ؟!
دلواپسان بدانند ما می‌خواهیم به دنیا اعلام کنیم که ما ملتی صلح‌جو و خواهان صلح با جهان هستیم اما مطیع و مرعوب نیستیم و برای حراست از اصول و مبانی با توکل بر قدرت خدا و صلابت و منطق و بدون دلواپسی با جهان تعامل می‌کنیم.
زمان آن رسیده که چشم «خواب زده»ها را از تظاهر به خواب آلودگی پشیمان کرد.
همه باید بدانند که ما ملت دلاوریم نه دلواپس.
فرنوش اسماعیلی
فعال سیاسی اجتماعی
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.