بارسنگین دولت دهم بر دوش دولت روحانی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: «محمود صلاحی» روزشنبه در نشست خبری با بیان اینکه مجموعه مطالبات شهرداری از دولت ۷۲ هزار میلیارد ریال است تصریح کرد: بیشتر این مطالبات از دولت گذشته بوده که بر دوش دولت جدید افتاده است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم تعامل خوبی با شهرداری تهران دارد افزود: دولت یازدهم بدهی خود در بخش ارزش افزوده و جرائم پرداخت کرده که امیدواریم با هماهنگی های صورت گرفته با دولت مابقی بدهی ها نیز پرداخت شود.

صلاحی تشکیل کمیسیون کلان شهرتهران و سایر کلان شهرها از سوی دولت یازدهم را اقدام مثبت برشمرد و گفت: در این کمیسیون علاوه بر وزرای دولت و معاونان رییس جمهور سه نفر از مجموعه مدیریت شهرداری تهران رییس شورای اسلامی شهر تهران و استاندار حضور دارند.

وی افزود: در کمیته فرعی نیز زیر مجموعه این کمیسیون به نمایندگی شهردار تهران تشکیل شده که البته پنج کمیسیون تخصصی نیز در این راستا مشغول فعالیت هستند.

صلاحی گفت: جمع بندی ما از تعامل دولت با شهرداری افق روشنی است و هدف کلی ما در شهرداری کمک به دولت برای سامان دهی امور می باشد.

وی با بیان اینکه ما مشکلات دولت را درک می کنیم افزود: دولت با کاهش درآمدهای نفتی ربرو است و ما هم نباید بیش از اندازه دولت را در فشار قرار دهیم.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران تصریح کرد: دولت می تواند بخشی از بدهی خود را به صورت نقد و اقساطی و بخشی را به صورت غیر منقول پرداخت کند زیراتنها به شهرداری تهران پاسخگو نیست.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته هیاتی از شهرداری تهران نشستی را با معاون اول رییس جمهوری برگزار کرده گفت: این نشست در خصوص نحوه پرداخت بدهی های دولت به شهرداری برگزار شد و البته شهردار تهران نیز با معاون اول رییس جمهوری جلسه تشکیل دادند.

به گفته ی معاون شهردارتهران رضا تقی پور، محسن سرخو و اسماعیل دوستی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست حضور داشتند.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد از بودجه کل شهرداری تهران مربوط به مباحث فرهنگی است تصریح کرد: بیشترین بودجه سال ۹۴ مربوط به بخش حمل و نقل و ترافیک است.

صلاحی بودجه حمل و نقل و ترافیک را ۴۸ هزار میلیارد ریال برشمرد و خاطرنشان کرد: در بخش اتوبوس دولت باید رقمی را پرداخت کند زیرا یک سوم هزینه سفر یک شهروند به عهده شهرداری است یک سوم دولت و یک سوم هم هر شهروند پرداخت می کند که در این خصوص در برخی بخش ها دولت بدهی دارد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران با بیان اینکه وزیر نفت در این خصوص قول های مساعدی برای پرداخت این ردیف بودجه داده افزود: بر اساس گفته زنگنه قرار است در بخش خرید مترو نیز شاهد کمک هایی از سوی دولت باشیم و امیدواریم این تعهدات اجرایی و عملیاتی شود.

صلاحی با اشاره به روند تصویب لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری تهران گفت: در این زمینه اولویت های شهرداری از جمله حمل و نقل و ترافیک مورد توجه قرار دارد که از سوی کارشناسان و مسوولان این معاونت به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ تصویب شده در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ۱۷۲ هزار میلیارد ریال برای شهرداری تهران است افزود: در بخش درآمد های ۲۶۰ میلیارد تومان کمتر از بودجه پیش بینی شده شهرداری تهران به تصویب رسیده است.

وی به نظارت ستادی در سال ۹۳ با پیشنهاد شهردار تهران اشاره و تصریح کرد: شرکت ها و سازمان های وابسته مورد نظارت ستادی قرار می گیرند.

صلاحی افزود: تاکنون ۱۳ سازمان و شرکت مورد نظارت ستادی قرار گرفته است و دو سازمان دیگر نیز برعملکرد آنها نظارت خواهد شد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران در ادامه به بحث شهردار شب نیز اشاره و گفت: بر اساس پیشنهاد این معاونت هر شب یکی از معاونان یا قائم مقام معاونت های مختلف مسوولیت شهرداری شب را برعهده گرفته وهمه اختیارات شهردار به عهده آنها قرار می گیرد تا مدیران شهری با مسائل و مشکلات و نحوه مدیریت آن آشنا شوند.

وی با اشاره به اصلاحاتی در بودجه سال ۹۴ گفت: بودجه امسال ۱۵۰ هزار میلیارد ریال بود که ۵۰ درصد نقد و باقی آن غیر نقد بود.

صلاحی افزود: ۶۳ درصد بودجه ۹۴ نقد و ۳۷ درصد غیر نقد است که این امر به شفافیت بودجه کمک می کند.

وی با اشاره به ضرورت شکل گیری مدیریت یکپارچه شهری گفت: تا رسیدن به مدیریت واحد زمانی طولانی نیاز داریم اما اکنون باید تلاش ما ایجاد مدیریت یکپارچه شهری باشد.

معاون شهردار تهران افزود: از مجموع ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بودجه مصوب امسال ۱۱۲ هزار میلیارد ریال آن تا پایان دی ماه تحقق یافته است.

وی گفت: تا امروز عقب ماندگی نسبت به تحقق بودجه نداشته ایم و امیدواریم تا پایان سال نیز به طور کامل بودجه مصوب ۹۳ محقق شود و نیازی به متمم بودجه نداشته باشیم.

معاون شهردارتهران خاطرنشان کرد: مجموع بودجه ۹۴ شهرداری تهران با احتساب بودجه سازمان ها و شرکت به ۲۱۲ هزار میلیارد ریال می رسد.

صلاحی با اشاره به ادعای بدهی ۳۳۰ هزار میلیارد ریالی شهرداری تهران گفت: ادعای بدهکاری باید اثبات شود و بازپرداخت بدهی شهرداری تهران به بانک ها از جمله فاینانس در حال پرداخت است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۴ نسبت به امسال ۳۹ درصد باز پرداخت وام ها را داریم که معادل ۱۹هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می شود این در حالی است که در سال ۹۳ بازپرداخت وام ۱۴ هزار و ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • تاسف به علاقه ات آخه روناش هم شد سایت خبرکپی دزدی می کند خودتوخراب کردی تاسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسفففففففففففففففففففففففففففف