جنایت جدید داعش/ خلبان اردنی را زنده زنده سوزاندند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: گروه تروریستی داعش معاذ الکساسبه خلبان اردنی را که شش هفته پیش به اسارت گرفته بود، زنده‌زنده در آتش سوزانده است. در روزهای اخیر خبرهایی از احتمال مبادله الکساسبه با برخی تروریست‌های زندانی در اردن منتشر شده بود ولی مذاکرات دو طرف به جایی نرسید. گفته می‌شود دولت اردن تا ساعاتی دیگر، تعدادی از این زندانیان و از جمله ساجده الریشاوی را اعدام خواهد کرد.

ویدئوی جدید منتشر شده توسط موسسه الفرقان با عنوان «شفاء الصدور» حاکی از این است که گروه تروریستی داعش، خلبان اردنی را زنده زنده در آتش سوزانده است. این ویدئو با زیرنویس‌های انگلیسی، فرانسوی و روسی منتشر شده است.

تلویزیون دولتی اردن خبر کشته شدن معاذ کساسبه را تایید کرده و گفته که او یک ماه پیش به قتل رسیده است. یکی از بستگان ستوان کساسبه به خبرگزاری رویترز گفت که ارتش اردن پیشتر به خانواده این خلبان خبر داده که او کشته شده است.

دو روز پیش دولت ژاپن در حالی خبر سر بریدن یک تبعه این کشور به وسیله گروه داعش را تائید کرد که پیش از آن اخباری از احتمال تبادل وی با ساجده الریشاوی تروریست زندانی در اردن منتشر شده بود. مذاکراتی برای آزادی خلبان اردنی نیز در جریان بود ولی این احتمال داده شده بود که خلبان اردنی پیش از این کشته شده باشد.

سفر ناتمام شاه اردن، امضای احکام اعدام توسط ولیعهد

«ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن که رسمی به آمریکا سفر کرده است پس از انتشار خبر کشته شدن «معاذ کساسبه» خلبان ارتش کشورش به دست داعش، سفر خود را نیمه‌تمام می‌گذارد و به اردن باز می گردد.

این در حالی است که گفته شده معاون پادشاه اردن و ولیعهد این کشور حکم اعدام ساجده الریشاوی، زیاد الکربولی و ۴ تروریست دیگر عضو داعش را امشب امضا می‌کند. این افراد به زندان السواقه منتقل شده‌اند که قرار است احکام اعدام در آن اجرا شود.

تهدید ارتش اردن به انتقام

به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه لبنانی دیلی استار، ارتش اردن از انتقامی بزرگ از داعش خبر داده است. سرهنگ ممدوح العامری سخنگوی ارتش این کشور گفته است که عظمت انتقام از اردن به اندازه عظمت مصیبتی است که بر اردن وارد شده است.

پیش از این منابع منطقه‌ای تصور می‌کردند که وابستگی‌های قبیله‌ای خبرنگار اردنی و احتمال مقابله آنها با داعش می‌تواند باعث جلوگیری از کشتن وی توسط داعش شود.


جشن هواداران داعش در الرقه

منابعی در الرقه در شرق سوریه که مقر حکومت داعش است از شادی هواداران خلیفه از سوزاندن خلبان اردن خبر می‌دهند.

بهانه داعش برای جنایت

شبکه العالم بخشی از ویدئوی سوزاندن خلبان اردنی را منتشر کرده است. در این ویدئو، خلبان اردنی ابتدا در میان آوار ناشی از بمباران مواضع داعش نشان داده می‌شود و پس از سوزانده شدن، روی وی آوار ریخته می‌شود. گفته می‌شود که داعش جنایت خود را با استناد به آیه ۱۲۶ سوره نحل توجیه کرده است.

تابناک/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.