فرماندار خرمشهر: فرهنگ اقتصاد و مدیریت نیازمند اصلاح است

عصر جنوب: فرماندار خرمشهر گفت: فرهنگ اقتصاد و فرهنگ مدیریت باید اصلاح شود تا به اقتصادی خوب و پویا دست یابیم.

عبدالله حسینی ظهر امروز در همایش اقتصاد و فرهنگ خانواده که در سالن اجتماعات خلیج فارس این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به طور حتم باید فرهنگ اقتصادی را به سمت خانواده سوق دهیم تا بتوانیم در سایر عرصه‌های اقتصادی موفق باشیم.

وی به نامگذاری سال به نام سال اقتصاد و فرهنگ عزم ملی و مدیرت جهادی اشاره کرد و افزود: کلمه فرهنگ در این نام‌گذاری گنجانده شده زیرا با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای در بخش فرهنگ اقتصاد در خانواده مواجه هستیم و فرهنگ می‌تواند در رفع بسیاری از این مشکلات مؤثر باشد.

فرماندار خرمشهر، بانوان را کارگردانان خانه و خانواده خواند و تاکید کرد: خانم‌ها یقینا می‌توانند در بحث اقتصاد به‌ویژه در زمینه مقابله با اسراف که در همه زمینه‌ها مشهود است، تاثیرگذار باشند.

حسینی ادامه داد: بحث اسراف در خانه مشکلات عدیده‌ای را سبب شده که در سال‌های گذشته توجه کمی به آن‌ها شده و باید در زمینه فرهنگ‌سازی در خانواده بر این مشکل مهم نیز کار شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان خرمشهر، زیاده‌روی در مصرف نان و گندم را از نمونه‌های بارز اسراف خواند و بیان کرد: مصرف نان در کشور در ۱۰ سال گذشته حدود ۱۲ میلیون تن بوده که این رقم اینک به ۱۷ یا ۱۸ میلیون تن رسیده است.

وی با بیان اینکه جامعه فعلی در فرهنگ مصرف با مشکل مواجه است که باید اصلاح کلی در آن صورت گیرد خاطر نشان کرد: فرهنگ اقتصاد و فرهنگ مدیریت باید اصلاح شود تا به اقتصادی خوب و پویا دست یابیم.

فرماندار خرمشهر همچنین به برگزاری همایش‌های این‌چنینی با محوریت اقتصاد و جامعه هدف خانواده تاکید کرد و گفت: این اقدام یک حرکت جدید و خوبی بوده که توسط امور بانوان فرمانداری آغاز شده است.

حسینی افزود: تداوم این حرکت می‌تواند بر اقتصاد خانواده، شهرستان و در ‌‌نهایت اقتصاد کشور تاثیر شایانی داشته باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.