رهاسازی پسماند واحد‌های پتروشیمی کارون در نزدیکی محل کار کارگران

عصر جنوب: «پسماند واحد‌ها در بشکه‌های ۲۰۰ لیتری و یا گونی‌های ۱ تنی که حجم زیادی از پسماند‌ها را در خود جای می‌دهند در نزدیکی محل کار کارگران‌‌ رها شده‌اند.»

یکی از کارگران پتروشیمی کارون از رهاسازی پسماند واحد‌ها در نزدیکی کارگاه‌های کارگران در منطقه پتروشیمی کارون خبر داد.

این کارگر پتروشیمی که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد: پسماند واحد‌ها در بشکه‌های ۲۰۰ لیتری و یا گونی‌های ۱ تنی که حجم زیادی از پسماند‌ها را در خود جای می‌دهند در نزدیکی محل کار کارگران‌‌ رها شده‌اند.

وی با بیان این‌که کارگران مجبور به رفت و آمد از میان این ضایعات هستند، ادامه داد: بوی آزاردهنده برخاسته از پسماند‌ها به‌همراه دمای بسیار بالای منطقه، کارگران را در وضعیت بسیار دشوار تنفسی قرار داده است.

این کارگر با اشاره به معاینات پزشکی که توسط کادر طب صنعتی در منطقه انجام می‌گیرد، اظهار داشت: در کارت‌های سلامت اغلب کارگران «مشکل ریوی» درج شده است در حالی‌ که مشکلات شنوایی ناشی از آلودگی صوتی هم وجود دارد.

وی در توضیح نابودسازی پسماندهای منطقه تصریح کرد: پسماند‌ها باید بازیافت، دفن و یا سوزانده شوند و در این منطقه دپوی ضایعات در زمینی به وسعت دو هزار متر در کنار انبار مرکزی کارون و پشت کارگاه‌های مرکزی تعمیرات انجام شده است.

این کارگر پتروشیمی درباره چرایی اجرا نشدن روش‌های صحیح مدیریت پسماند‌ها گفت: کوره سوزاندن پسماند‌ها مرتب خراب است و سازمان محیط زیست نیز اجازه دفن نمی‌دهد از طرف دیگر نیز کارخانه بازیافت پسماند وجود ندارد و رهاسازی پسماندها راحت‌ترین وضعیت خلاص شدن از زباله‌هاست.

وی گفت: با گذشت یک‌ماه و نیم کارفرما ماسک‌های فیلتردار مرغوب را در اختیار کارگران قرار نداده و با در اختیار قراردادن ماسک‌های بی‌کیفیت به کارگران آنان را در برابر این خطر بی‌ایمن قرار می‌دهد.

توضیحات روابط عمومی پتروشیمی کارون
در تماس خبرنگار ایلنا با مدیر روابط عمومی منطقه پتروشیمی کارون، وی ضمن رد هر گونه دپوی پسماند صنعتی در کنار کارگاه‌ها اظهار داشت: در سال‌های گذشته ضایعات آشپزخانه‌ها در کنار کارگاه‌ها انباشته می‌شد که در حال حاضر جمع‌آوری و به محل دیگری منتقل شده‌اند.

«منصور لیاقت‌مهر» با بیان این مطلب که فضایی به مساحت ۶۰-۷۰ متر در کنار کارگاه تعمیرات وجود دارد که محل دپوی آهن‌های زنگ‌زده و نخاله‌ است، اظهار داشت: پیرو این خبر در بازدیدی که به همراه نماینده محیط زیست و مدیر سلامت و بهداشت ایمنی کار پتروشیمی کارون از محل داشتیم تنها این موارد مشاهده شد ولی هیچ‌گونه پسماند مضر دیگر در آنجا مشاهده نشد که این مسئله نیز به‌زودی حل خواهد شد.

مسئول روابط عمومی پتروشیمی کارون افزود: برخی شرکت‌های حاضر در منطقه مواد مازاد محصول واحد‌ها (تار) را خریداری می‌کنند؛ همچنین کارخانه‌های بازیافتی وجود دارند که پسماند‌ها در آنجا بازیافت می‌شوند.

لیاقت‌مهر تصریح کرد: پسماندهایی که در منطقه بازیافت یا در کوره‌ها سوزانده نشوند به بندر امام خمینی منتقل شده و در آنجا منهدم می‌شوند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.