اقوام به اصلاح‌طلبی گرایش بیشتری دارند

عصر جنوب: حجت الاسلام ˈعلی یونسیˈ سه شنبه شب در بجنورد در جمع فعالان سیاسی حامی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی افزود : علاوه بر اقوام، جوانان و بانوان نیز به تفکر اصلاح طلبی به دلیل همین نگاه گرایش بیشتری دارند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی گفت : اقوام کشور به اصلاح‌طلبی گرایش بیشتری دارند و دلیل اصلی این گرایش آن است که این تفکر بر حاکمیت مردم بر سرنوشت خود مبتنی است. این در حالی است که گروه مخالف حضور اقوام، جوانان و زنان را برنمی تابند و بر خلاف دین، سیره امام راحل و بیانات مقام معظم رهبری، عمل می کنند. وی با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید با رای مردم و برای حل مشکلات آنان روی کار آمد و اما عده ای که خود را متولی دین می دانند این را نمی پسندند.

یونسی افزود: مردم با هوشمندی خاص خود پیام رهبری را برای خلق حماسه سیاسی دریافت کردند و پای کار آمدند؛ اما گروهی انحصارطلب از ملت عقب مانده و سخن از مدیریت انتخابات زدند که نشان داد برخلاف ادعای خود، پیام رهبری را هم درک نکرده اند. وی تاکید کرد: در چند سال اخیر گروه کوچکی به گمان خود جمهوری اسلامی را به گروگان گرفته بودند و فکر نمی کردند از دستشان بیرون برود؛ آنان هرگز تصور نمی کردند که انتخابات پرشوری برگزار شود و حماسه سیاسی مورد نظر رهبری شکل بگیرد.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات از انتخابات به عنوان یک قابلیت بزرگ و یک فرصت ملی یاد کرد و بر ضرورت بهره گیری از تمام ظرفیت آن تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی هیچگاه از ظرفیت بزرگ انتخابات دست برنمی دارد زیرا رمز و راز تداوم این حکومت در حضور مردم است. یونسی، اساس اصلاحات را نیز انتخابات خواند و گفت: بر خلاف جناح مقابل که انتخابات را برنمی تابد، اصلاحات بدون انتخابات معنی ندارد، زیرا برای پرهیز از روش های خشونت آمیز و سختگیرانه و همچنین برقراری عدالت و شایسته سالاری باید به انتخابات روی آورد.

دستیار ویژه رییس جمهور به نگاه امام علی (ع) پیرامون حکومت اشاره کرد و گفت: از نگاه علوی پذیرش مسوولیت تنها زمانی ارزش می یابد که عدالت اجرا شده و حقوق مردم احقاق شود. حجت الاسلام یونسی با کنایه به آنان که مدام نگران دین مردم اند، گفت: خدا دین را برای همین مردم فرستاده و خود هم آنرا حفظ می کند، پس شما نگران خود باشید نه دین خدا.

وی با اشاره به اهمیت نحوه دفاع از دین گفت: گاه شیوه غلط و طرز رفتار نادرست ما در دفاع از دین، مردم را از آن بیزار می کند. دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و مذاهب گفت: عده ای دفاعشان از ولایت فقیه، اسلام و قرآن، غلط و تنها ابزاری برای کاسبی است که متاسفانه نتیجه این رویکرد آن می شود که تملق و نفاق جای راستگویی و همدلی را می گیرد. وی بهترین راه غلبه بر این گروه و تنگ کردن عرصه بر آنان را روی آوردن به انتخابات عنوان کرد و گفت: باید مقوله انتخابات به گونه ای نهادینه شود که همه اقشار مردم در تمام انتخابات ها حضوری حماسی داشته باشند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.