مدیران خوزستان بر اساس مدیریت راهبردی فعلی آمار ارائه دهند

عصر جنوب: استاندار خوزستان گفت: هر یک از مدیران در هر سازمان و دستگاه باید به آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق و مدیریت راهبری فعلی استناد کند.

عبدالحسن مقتدایی امروز با اشاره به مباحث مطرح شده نشست «دولت پاسخگو و اصحاب رسانه‌های استان» اظهار کرد: می‌خواهیم در راهی گام برداریم تا هر آنچه را دیگران باید بدانند شفاف و روشن بیان کنیم.

وی افزود: بر این اساس، هر جایی که ضرورت باشد که تصمیمی گرفته شود بسیار صریح و روشن، مسئولیت هر تصمیم را بر عهده خواهیم گرفت.

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری این نشست به عنوان نشست متمرکز مدیران ارشد خوزستان و اصحاب رسانه که برای نخستین بار در سطح استان یا کشور به این سبک برگزار می‌شود، تصریح کرد: این نشست به نوعی یک حرکت جدید بوده که تاکنون در سه مقطع با اصحاب رسانه در سطح رسانه‌های ملی، استانی، مکتوب و مجازی نشست‌های خبری برگزار شده است.

* هیچ تصمیم گیری در خفا نداریم

مقتدایی به نحوه کار و برخورد مسئولان استان به عنوان نماینده دولت اشاره کرد و افزود: از اعتبارات توزیعی بین شهرستان‌ها تا مذاکره با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی برای عزل و نصب‌ها، هیچ چیزی که بخواهد در تاریکی و خفا بررسی و تصمیم گیری شود، نخواهیم داشت.

وی در ادامه از احتمال برگزاری یک نشست خبری کامل در آینده نزدیک خبر داد و افزود: به زودی در ارتباط با سؤالات مختلف روسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی پاسخگو خواهیم بود اما در این نشست با سبک و سیاق فعلی ممکن است مصاحبه‌ها و اطلاع رسانی‌ها تخصصی باشد.

استاندار خوزستان با توصیه به مدیران و خبرنگارانی که در این نشست حضور داشتند بیان کرد: در برگزاری چنین برنامه‌هایی به دنبال این هستیم که فضای استان بتواند مبدا باشد نه این که به طور دائم از روندها و تجارب دیگران تبعیت کند.

مقتدایی اضافه کرد: زیرا تبعیت از الگوها و اتفاقات در نقاط دیگر کشور شاید همخوانی فرهنگی، جغرافیایی و مسائل منطقه‌ای استان را در بر نگیرد که این یک نقص است و نمی‌تواند تمام و کمال باشد.

* تعرضات را می‌توان به تعامل تبدیل کرد/ تصمیماتی که برای نسل آینده متضمن آرامش باشد اتخاذ نشده است

وی با تأکید بر این که می‌خواهیم در مدت زمان کمی که در اختیار داریم به طور بسیار شفاف و روشن در استان کار کنیم خاطرنشان کرد: وقتی به وضعیت استان نگاه می‌کنیم شاهد هستیم بسیاری از شرایط و فرصت‌های کاری تحت عنوان تجربه از دست رفته است و چه بسیار تعارضاتی که می‌توانست با بحث و گفت‌وگو به تعامل تبدیل شود و رفع نشده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: ضرر ما از این ناحیه، از دست دادن بخشی از عمرمان است اما ضرر نسل جدید و کسانی که متأثر از تصمیم گیری ما هستند، این است که تصمیماتی اتخاذ نشده که برای نسل آینده متضمن رفاه، آرامش و امنیت بیشتر باشد.

مقتدایی با اشاره به اینکه تصمیمات نادرست مدیران برای آحاد جامعه تحت سرپرستی آنها همچون تصمیم پدر و مادر برای فرزندان و در مقاطع مختلف زندگی در تعیین سرنوشت و آینده آنها شباهت دارد افزود: اگر مدیران به عنوان پدران جامعه در کلیت دوره مدیریتی خود از نظر زمان مدیریت، جمع مدیریت، زمان از دست رفته و برآیند تصمیم گیری‌ها، برآیند موفق و ۱۰۰ درصد مثبت ایجاد می‌کردند نباید جامعه با معضلات فعلی مواجه می‌شد.

به گفته وی، بنابراین نباید فضا را استنطاقی کنیم که تنها یک مسئول باید پاسخ بدهد.

*مدیران شسته و رفته آمار ارائه دهند

استاندار خوزستان با تأکید بر این که یکی از کارهایی که قطعأ باید انجام شود تا صحبت‌های مسئولان واحد، اظهار مظلومیت‌های منطقی و اظهار موفقیت‌ها مستدل باشد، پالایش آمار است، ادامه داد: هر کدام از مدیران در هر سازمان و دستگاه باید به آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق و مدیریت راهبری فعلی استناد کند زیرا آمارها باید منطقی و شسته رفته باشد.

مقتدایی گفت: عزت باید در صداقت رعایت شود و همگان باید باور کنند که هر اظهارنظری که درباره موضوعی بیان می‌شود با واقعیت یکی است و این کار هم در راستای ایجاد شفافیت در دستور کار خواهد بود.

وی با بیان این که وقت ما بسیار اندک و فرصت‌ها بسیار مساعد است، به سه موضوع اساسی در استان شامل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با منابع بسیار، اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیاردتومانی زیرساخت‌های سرمایه گذاری و سهم فاینانس استان به میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار اشاره و تصریح کرد: اکنون قطار (توسعه استان) روی ریل خود قرار گرفته و در مسیری است که می‌توان با سرعت حرکت کرد.

*باید با سرعت و اصلاح در مسیر حرکت کرد

استاندار خوزستان با تأکید بر این که همه باید به این هم افزایی، افزایش سرعت و اصلاح در مسیر کمک کنند، بیان کرد: دیگر فرصتی نداریم که بخواهیم یک سال مطالعه انجام دهیم و بعد به صورت پایلوت و در نهایت طرح اصلی را اجرا کنیم.

مقتدایی افزود: طراحی، اجرا و اصلاحات در مسیر را هم در زمان انجام می‌دهیم و به همت مدیران و اصحاب رسانه استان موفق خواهیم شد.

وی یکی از اقدامات لازم در راستای انسجام و وحدت در ارائه اطلاعات در استان را پرداختن به تصحیح آمارها عنوان کرد و ادامه داد: گاهی آمار و ارقام برای در اختیار گرفتن برخی امکانات یا اظهار برخی محرومیت‌هاست که البته سبک آن متفاوت است اما در هر دو صورت عدد و رقم باید مستدل باشد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: همان طور که در حسابرسی یا کارهای بانکی وقتی ترازنامه ارائه می‌شود نباید یک ریال کم یا زیاد شود.

مقتدایی در پایان با اشاره به تحلیل تاریخ گذشتگان توسط نسل‌های بعد، ابراز امیدواری کرد؛ جزو مجموعه‌ای باشیم که آیندگان درباره آنها بگویند که با آن امکانات و شرایط، بهترین تصمیم را اتخاذ کردند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.