«سلمان بن عبدالعزیز» پاشاه جدید عربستان را بهتر بشناسیم + عکس

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: با مرگ پادشاه عربستان، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود به عنوان هفتمین پادشاه این کشور تعیین شد و مراسم رسمی انتقال قدرت انجام شد.

سلمان بن عبدالعزیز که ولیعهد پادشاه متوفی این کشور بود بیست و پنجمین پسر ملک سعود، موسس عربستان سعودی و و برادر ناتنی ملک عبدالله است.

سلمان بن عبدالعزیز پس از مرگ ولیعهد پیشین عربستان بنا بر سلسله مراتب موجود در خاندان آل سعود و به دستور ملک عبدالله به عنوان ولیعهد انتخاب شد که با مرگ عبدالله وی به عنوان هفتمین پادشاه این کشور تاثیرگذار در جهان عرب تعیین شد.

سلمان بن عبدالعزیز کیست؟ +عکس

وی که خود ۷۸ سال سن دارد عملا با از کار افتادگی پادشاه عربستان قدرت را در دست گرفت. نزدیک به دو سال است که وی عملا قدرت را در عربستان را به دست گرفته است.

بنا به حکم ملک عبدالله در زمان حیاتش و برای اولین بار در خاندان سلطنتی عربستان مقرن بن عبدالعزیز، آخرین پسر موسس عربستان سعودی نیز به عنوان ولیعهد سلمان انتخاب شده است.

سلمان بن عبدالعزیز برخلاف برادرش عبدالله، دیدگاه مثبتی نسبت به اصلاحات ولو در ظاهر ندارد و معتقد است که دموکراسی و حاکمیت مردم چندان مناسب جامعه محافظه کار عربستان نیست و گفته می‌شود قصد دارد اصلاحاتی را که عبدالله در زمینه سیاسی و اجتماعی در این کشور آغاز کرد را با ملاحظه کاری بیشتری پیش بگیرد.

همچنین گفته می‌شود که وی دیدگاه بهتری نسبت به کشورهای همسایه خود از جمله عراق و ایران دارد اما همانند دیگر مسئولان بلندپایه سعودی دیدگاهی مداخله جویانه در امور سوریه دارد و برای براندازی دولت اسد تلاش می‌کند.

سلمان بن عبدالعزیز چه در زمان ولیعهدی و چه پیش از آن نیز به شدت خواهان برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین به هر قیمتی بود و انتظار می‌رود این سیاست را پس از رسیدن به قدرت با شدت بیشتری دنبال کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.