عارف: امنیت اصحاب رسانه باید حفظ شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: محمدرضا عارف در دیدار مدیرمسئول،سردبیر و اعضای تحریریه روزنامه جهان صنعت با اشاره به تاثیر رسانه‌ها در دنیای امروز بویژه با متنوع شدن رسانه‌ها و گسترش شبکه‌های اجتماعی،گفت: مطمئنا رسانه‌ها در دنیای امروز یک فرصت هستند نه تهدید.رسانه‌های مستقل و آزاد می‌توانند در آگاه کردن جامعه نقش موثری ایفا کنند.

وی بر لزوم حفظ امنیت اصحاب رسانه و خبرنگاران تاکید کرد و گفت: همانگونه که در هر نظام سیاسی حاکمیت وظایفی در قبال شهروندان و گروه‌های مرجع همچون روزنامه‌نگاران دارد و باید امنیت آنها را در اطلاع رسانی شفاف تامین کند اصحاب رسانه هم باید افرادی متعهد و اخلاق مدار باشند و شئونات شغلی و دغدغه‌های ملی را همواره مدنظر قرار دهند.
رئیس بنیاد امید ایرانیان در همین زمینه خاطرنشان کرد: تاکید چندین باره من بر لزوم حاکم شدن اخلاق در فضای رسانه‌ای کشور به این دلیل است که متاسفانه اضمحلال اخلاقی را در برخی رسانه‌های مجازی و مکتوب مشاهده می کنم و این سقوط اخلاقی در کشور ما که انقلابش یک انقلاب فرهنگی بود باعث نگرانی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کار برخی رسانه‌ها که مشخص است به چه منابعی متصل هستند،انتشار اخبار دروغ برای ملتهب کردن فضای جامعه است،اظهار کرد: رسانه‌ها باید در انتشار اخبار و تحلیل‌های خود آزاد باشند اما آن آزادی که نشریه فرانسوی به خود اجازه اهانت به اعتقادات مسلمانان می دهد به هیچوجه آزادی نیست بلکه سوء استفاده از آزادی است و با آموزه‌های اخلاقی و دینی ما فاصله دارد.
عارف با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی رسانه‌های جوامع غربی به دنبال ترویج اسلام هراسی هستند،گفت: راه مقابله با ترویج اسلام هراسی این است که رسانه‌های جوامع اسلامی از جمله رسانه‌های ایران چهره رحمانی دین را با ظرافت‌های کار رسانه‌ای به نمایش بگذارند .
وی با بیان اینکه رعایت مصالح و امنیت ملی باید از سوی اصحاب رسانه همواره مورد توجه باشد،گفت: نباید در تعریف امنیت ملی و مصالح ملیسلیقه‌ای عمل کرد و با این بهانه به دنبال محدود کردن رسانه‌ها بود،مصالح ملی را تنگ نبینیم و هرکسی تمایلات و خواست خود را مصالح تلقی نکند.
رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه برخی جریانات به دنبال این هستند که اصلاح طلبان را به ضدیت با ارزشها معرفی کنند،خاطرنشان کرد:با اطلاعی که از مدیران اکثر رسانه‌های اصلاح طلب دارم پایندیشان به ارزشهای دینی و اخلاقی در عمل ثابت شده است و انشالله اصحاب رسانه اجازه فرصت طلبی به جریاناتی که می خواهند برای روزنامه نگاران و خبرنگاران محدودیت ایجاد کنند ندهند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت در اختیار داشتن تشکل صنفی از سوی اصحاب رسانه بر لزوم بر طرف شدن موانع بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران تاکید کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.