فرماندار: خرمشهر با داشتن چهار راه ارتباطی نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد

عصر جنوب: فرماندار خرمشهر با اشاره به ظرفیت های فراوان اقتصادی و گردشگری این شهرستان گفت: خرمشهر با داشتن راه های ارتباطی آبی، زمینی، هوایی و ریلی نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد.

ˈعبداله حسینیˈ سه شنبه در نشست برنامه ریزی و راهبردی شهرستان خرمشهر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: سالانه بیش از ۱۴ هزار تن گندم در بخش کشاورزی خرمشهر برداشت می شود که با افزایش سطح زیر کشت، این میزان به ۲۸ هزار تن در سال می رسد.


حسینی با اشاره به ظرفیت های گردشگری خرمشهر اظهار کرد: وجود رودخانه های کارون و اروند و طبیعت زیبای مینوشهر در جذب گردشگر و اشتغالزایی در خرمشهر موثر است.

وی با تاکید بر شناسایی نقاط ضعف و قوت خرمشهر از سوی مسوولان و صاحب نظران این شهرستان افزود: مسوولان و صاحب نظران برای استفاده از ظرفیت ها و رفع مشکلات موجود در خرمشهر راهکار ارائه دهند.

ˈعلیرضا خیاطˈ مدیر گروه اقتصاد و بازرگانی معاونت برنامه ریزی استانداری خوزستان نیز در این نشست با اشاره به تدون سند راهبردی شهرستان ها توسط شورای برنامه ریزی استانداری خوزستان در اسفند ماه ۹۲ گفت: این سند به منظور هدایت اعتبارات، توسعه اقتصادی و شناسایی مزیت های نسبی شهرستان های استان تدوین شد.

رییس اتاق بازرگانی خرمشهر نیز با اشاره به همجواری این شهرستان با عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس افزود: همجواری خرمشهر با شهرهای جنوبی عراق فرصت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه گذار و احداث واحدهای تولیدی در منطقه است.

ˈسیداحمد موسوی فرˈ اظهار کرد: خرمشهر با شهر بصره عراق ۱۵ کیلومتر فاصله دارد و می تواند بخش عمده ای از نیاز این شهر و دیگر شهرهای جنوبی عراق را تامین کند.

وی وجود اشتراکات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و زبانی مردم خرمشهر و بصره عراق را یادآور شد و افزود: می توان صادرات به کشور عراق را با راه اندازی بازارچه یا نمایشگاه در مرز شلمچه افزایش داد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.