بارش برف در بیابان های دبی!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: محققان آلمانی بدنبال استفاده از یک فناوری پیشرفته برای تولید و بارش برف واقعی در بیابان‌های دبی هستند.

مسؤولان دبی در حال شبیه‌سازی قسمت‌هایی از اروپا در دل بیایان‌های این منطقه هستند و قصد دارند که با همکاری محققان آلمانی، امکان تولید و بارش برف واقعی در محیط آزاد را فراهم کنند.

درحالیکه میانگین دمای هوا در دبی در فصل تابستان ۳۵ و در فصل زمستان ۱۸ درجه سانتیگراد است، محققان شرکت کلاین‌دینست (Kleindienst) از قابل اجرا بودن این طرح در دبی خبر می‌دهند.

برف واقعی توسط ماشین‌های برف‌ساز تولید می‌شود، اما اصلی‌ترین بخش این پروژه ایجاد شرایط محیطی مناسب است تا برف بسرعت آب نشده و تا مدتی روی زمین باقی بماند.

سیستم کنترل شرایط آب و هوایی که توسط محققان آلمانی طراحی شده است، شامل لوله‌های خنک‌کننده زیرزمینی است که باعث دوام بیشتر برف بر روی زمین می‌شود؛ این سیستم از آب برف‌های ذوب‌ شده برای تولید مجدد برف استفاده می‌کند.

به گفته محققان آلمانی، سال‌هاست که از این سیستم برای تولید برف در محیط‌ داخل ساختمان استفاده می‌شود، اما تاکنون برای تولید برف در محیط آزاد مورد آزمایش قرار نگرفته است.

میزان مصرف انرژی این سیستم معادل سیستم‌های تهویه‌هوای فروشگاهی است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.