لزوم اجرای طرح بودجه بدون نفت و ایجاد منطقه آزاد کشاورزی در خوزستان

عصر جنوب: استاندار خوزستان گفت: اگر به دنبال عزت استان هستیم باید به طرح بودجه بدون نفت توجه و طرح ایجاد منطقه آزاد کشاورزی را در برنامه قرار داد.

عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی با تاکید بر لزوم اجرای طرح بودجه بدون نفت، اظهار کرد: با اجرای این طرح می‌توان بودجه استان را با اتکا به منابع غیرنفتی تامین کرد که این طرح به زودی مهیا و مطرح خواهد شد.

وی افزود: برای تشریح بیشتر طرح بودجه بدون نفت، سمینارهای مفصلی در سطح استان برگزار خواهد شد.

مقتدایی با اشاره به اینکه ‌برای تامین منابع و بودجه استان باید به سمت اجرای این‌گونه طرح‌ها حرکت کرد گفت: اجرای این طرح قطعا امکان‌پذیر است و برای اجرای آن نیز اصرار لازم وجود دارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه طرح بودجه بدون نفت به عنوان پیشنهاد به وزارت کشور و دولت ارائه خواهد شد، تصریح کرد: با اجرای آن می‌توان درآمدهای مربوط به نفت را در سایر بخش‌‌های استان صرف کرد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط موجود، استان در بخش کشاورزی استانی خاص بوده و زمینه کار در این بخش بسیار گسترده است.

مقتدایی ادامه داد: استان خوزستان در ایجاد منطقه آزاد کشاورزی این ظرفیت را دارد، همانطور که مناطق آزاد فعلی عمدتا تجاری و صنعتی هستند.

* امکان راه اندازی منطقه آزاد در ایذه و باغملک

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه برنامه برای ایجاد منطقه آزاد کشاورزی در استان وجود دارد، بیان کرد: امکان راه‌اندازی منطقه آزاد کشاورزی در ایذه و باغملک وجود دارد.

وی افزود: اگر به دنبال عزت استان هستیم باید به طرح بودجه بدون نفت توجه شود و طرح ایجاد منطقه آزاد کشاورزی را در برنامه قرار داد.

مقتدایی ادامه داد: احکام منطقه آزاد در مناطق آزاد کشاورزی حاکم خواهد شد و این مناطق می‌توانند به پیوست مناطق آزاد تشکیل شوند.


مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.