آلایندگی پساب‌های پتروشیمی بندر امام خمینی سال ۹۵ برطرف می‌شود

عصر جنوب: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) قراردادی با یک شرکت خارجی مبنی براستفاده ژئوممبر و استفاده نکردن از جیوه منعقد کرده است و آلایندگی پساب‌های پتروشیمی تا اوایل سال ۹۵ برطرف می‌شود.

احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهار کرد: سالانه ۱، ۴ تن جیوه در پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) استفاده می‌شود.

وی افزود: برای حل کردن مشکل جیوه در پساب پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) قرار دادی با یک شرکت خارجی منعقد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: پیش از این از سوی شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) کم کاری صورت می‌گرفت اما با مشاهده جدیت آن‌ها در بحث تصفیه پساب‌های پتروشیمی امیدواریم این آلایندگی پساب‌ها اوایل سال ۹۵ رفع شود.

وی عنوان کرد: ترکیبات جیوه که به همراه پساب این پتروشیمی به خورموسی تخلیه می‌شود، جزو مواد بسیار خطرناک است که ترکیب آن با مواد آلی یکی از سمی‌ترین ترکیبات را ایجاد که برای آبزیان مضر است.

وی بیان کرد: درقراردادی که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) به امضا می‌رسد، این شرکت متعهد می‌شود که ظرف ۱۵ ماه نسبت به جایگزینی سیستم جدید اقدام کند تا بحث آلایندگی پساب‌های این واحد که به نقل از کار‌شناسان آغشته به مواد جیوه است، مرتفع شود.

لاهیجان‌زاده با اشاره به نقش مهم سیستم تصفیه پساب در این واحد، افزود: وظیفه این سیستم، تصفیه پساب‌های ناشی از فرآیند تولید واحد کلرآلکالی (CA) است که متشکل از مراحل مختلف اکسیداسیون، احیا، فیلترهای شنی، فیلترهای کربن اکتیو و رزین‌های تبادل یونی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان درباره آخرین وضعیت شرکت الکل سازی رازی نیز گفت: منتظر اعلام معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان جناب آقای خبیر برای بازدید از شرکت الکل سازی هستیم.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.