کاشت ۱۷ هزار اصله نهال کنوکارپوس در سکوی موقت پسماندهای اهواز

عصر جنوب: مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اهواز گفت: ۱۷ هزار اصله نهال در سکوی موقت پسماندها در منطقه شش شهرداری اهواز کاشته شد.

مجتبی گلستانی اظهار داشت: سکوی موقت پسماندها در مسیر جاده اهواز ـ ملاشیه قرار دارد که محل تخلیه و بارگیری موقت پسماندهای مناطق ۴ و ۶ شهرداری اهواز است.

وی افزود: در راستای اشاعه حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی ۱۷ هزار اصله نهال درخت کنوکارپوس در محوطه اطراف این سکوی کاشته شده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اهواز اضافه کرد: از مزایای کاشت این درخت مقاوم بودن آن در برابر شرایط سخت محیطی، همچنین گیاهی سریع رشد و همیشه سبز و به لحاظ اینکه سایه خوبی دارد، برنامه کاشت آن در شهرهای گرم کشور توسط شهرداری ها و سازمان های مرتبط با سرعت خوبی در حال پیگیری بوده و امید است با آبیاری مناسب آنها در آینده چشم‌انداز فضای سبز آن در منطقه‌ای که کمتر درختی می‌روید دیده شود.

گلستانی ادامه داد: با توجه به منظره بدی که سکوی موقت پسماند دارد سازمان پسماند را بر آن داشت که با ایجاد فضای سبز، منظره زیبایی از درختان انبوه در آنجا دیده شود.

وی، پاکیزگی هوای محیط زیست را از مهم‌ترین فواید کاشت درخت در این منطقه عنوان کرد.

این مسئول عنوان کرد: برای جلوگیری از بوی تعفن پسماندها، این سکوی به‌صورت روزانه پاکسازی می‌شود، همچنین دو دستگاه لودر و بلدوزر مرتب در حال پاکسازی و تسطیح خاک محوطه این سکوی است.

گلستانی بیان داشت: همچنین مرداب‌های دریاچه نمکی که در اطراف این سکوی قرار دارد با این دستگاه‌ها تسطیح می‌شوند و قرار است روی این‌ها درختکاری شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.