لزوم احداث پل ارتباطی بین روستاهای شهرستان باوی

عصر جنوب: فرماندار باوی خواستار لزوم احداث پل ارتباطی بین روستاهای شهرستان به ‌منظور سهولت تردد ساکنان این مناطق شد.

 

حیدر سیدی در جلسه شورای اسلامی شهر باوی که در آستانه هفته دولت برگزار شد اظهار کرد: شهرستان کارون با برخورداری از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت و سه شهر و ۱۲۷ روستا توسعه و پیشرفت‌های فراوانی در پیش ‌رو دارد.

وی با بیان اینکه در حکومت اسلامی، مناصب در اختیار نیروهایی از دل مردم است افزود: فرماندارها با حضور منظم در جلسات استانداری خط‌ مشی خود را از استاندار می‌گیرند تا از حل مشکلات شهر برآمده و با هماهنگی میان دستگاه‌هایی به نتایج خوب و مساعدی برسند.

*برخورداری از ۶۰ هزار هکتار زمین قابل کشت

فرماندار باوی تصریح کرد: این شهرستان یکی از قطب‌های کشاورزی است و با داشتن ۶۰ هزار هکتار زمین قابل کشت که ۲۰ هزار هکتار از آن در طرح مقام معظم رهبری برای احیای اراضی کشاورزی است، می‌تواند نقش به‌سزایی در اقتصاد کشاورزی کشور ایفا کند.

سیدی در ادامه با بیان نامساعد بودن شرایط زهکشی برخی اراضی عنوان کرد: امید است با عنایت دولت و حل مشکل آبرسانی و برق این اراضی، بتوان به صورت چهار فصل این اراضی کشاورزی را زیر کشت برد.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات مردم باوی اضافه شدن ۴۷ روستا به دهستان عنافچه است که به دلیل نبود پل ارتباطی میان این روستاها و مرکز شهر، گاهی مردم مجبور به طی کردن مسافت زیاد و با صرف ساعت‌ها وقت برای رسیدن به مرکز شهر می‌شوند. می‌توان با احداث یک پل ارتباطی این مشکل را حل و ساعت‌ها وقت را به چند دقیقه تبدیل کرد.

فرماندار باوی اضافه کرد: همچنین با احداث این پل  می‌توان تعداد حوادث و تلفات غرق شدگان بر اثر استفاده از قایق‌های غیرایمن برای عبور و رسیدن به آن سوی شهر را کاهش داد.

*وضعیت بهداشت و درمان مطلوب است/ لزوم استقرار برخی اداره‌ها در شهرستان

سیدی در ادامه با اشاره به وجود سه درمانگاه در شهرهای مختلف باوی اظهار کرد: وضعیت درمان و بهداشت منطقه مطلوب است و با اخذ مجوز ساخت یک بیمارستان از دولت تدبیر و امید، باوی نیز به زودی صاحب بیمارستان خواهد شد.

وی مطرح کرد: یکی دیگر از مشکلات این شهرستان عدم استقرار برخی اداره‌ها بوده که با تعیین زمین، این مشکل نیز در دست حل و بررسی است.

فرماندار باوی تصریح کرد: در بحث جوانان به صراحت باید گفت نگاه ویژه‌ای به ورزش نمی‌شود و این به دلیل نبود امکانات مناسب در شهرستان باوی است.

*لزوم توجه به امر ورزش

سیدی خاطرنشان کرد: با وجود ۲ هزار و ۵۱۰ فوتبالیست و ۶ تیم ورزشی و فعالیت‌های متعدد در حوزه‌هایی چون هندبال و ورزش‌های رزمی، این شهرستان نشان داده که استعدادهای زیادی دارد.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان عنوان کرد: این شهرستان از لحاظ فرهنگی نسبت به خیلی از شهرستان‌های دیگر پیشگام بوده و این مهم به فضل فعالیت‌های حوزه علمیه و اداره‌های مرتبط محقق شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به تاکید استاندار خوزستان به زیباسازی شهرها و ورودی‌ها، آنچه که شهردارهای باوی در این زمینه انجام دادند قابل تقدیر است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.