نظر نماینده مردم خوزستان در مورد بودجه ۹۴

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال ۱۳۹۴ کشور واقع بینانه و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است.

سید راضی نوری عنوان کرد: انقباضی بودن بودجه ۹۴ با توجه به بی ثباتی قیمت نفت و شیطنت صورت گرفته از سوی برخی کشورها در رابطه با کاهش قیمت نفت در بازار، از دیگر ویژگی های شاخص بوده است.

وی کاهش سهم نفت در بودجه از ۴۶ درصد در امسال به ۳۳ درصد برای سال ‍ آینده، و نیز تعریف منابع غیر نفتی برای بودجه کشور را تدبیری شایسته برای بودجه ۹۴ دانست و گفت: این تدبیر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته، و فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی را شتاب می بخشد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اامه داد: با توجه به تعریف منابع مختلف برای بودجه ۹۴ پیش بینی می شود در سال آینده کشور با کسر بودجه روبه رو نشود.

وی تصریح کرد: پیش بینی نفت ۷۲ دلاری در بودجه سال آینده اقدامی مثبت برای ذخیره سازی سود حاصل از فروش نفت بالای این رقم در صندوق ذخیره ارزی و پشتیبانی از بخش کشاورزی و گردشگری است.

نوری ادامه داد: بودجه مذکور با توجه به شرایط تحریم کشور معقولانه است.

رییس جمهوری ،لایحه بودجه بالغ بر هشت میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریالی سال ۱۳۹۴ کشور را که دومین لایحه بودجه دولت تدبیر و امید است ،روز یکشنبه ۱۶ آذر تقدیم مجلس کرد.

رویکردهای دومین بودجه تنظیمی دولت یازدهم، اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، تنش زدایی در سیاست خارجی، مدیریت بدهی های بخش دولتی، تداوم اجرای هدفمندی یارانه ها و کاهش نرخ تورم به همراه ارتقای قدرت خرید مردم و بهبود رفاه اجتماعی است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.