منطقه ویژه اقتصادی شوش هیئت امنای خود را شناخت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: با توجه به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در شمال استان، به ویژه شهرستان شوش دانیال، یکی از شهرک‌های بزرگ کشاورزی در این شهرستان ایجاد می‌شود.

عبدالحسن مقتدایی در حاشیه سفر به شهرستان شوش که امروز، ۱۹ آذرماه صورت گرفت در بازدید از توانمندی‌های اقتصادی و آثار باستانی این شهرستان، عنوان‌کرد: هم‌اکنون در حال پیگیری برای احداث منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان هستیم که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیریت برنامه‌ریزی استان در حال انجام است و هیات امنای این منطقه ویژه اقتصادی مشخص شده است.

وی گفت:​ با توجه به این‌که شوش یکی از آثار باستانی کشور است و به ثبت ملی هم رسیده، سعی ما احیای بخش باستانی و جهانگردی آن است. ما در این بخش می‌توانیم از طریق آثار باستانی و حرم دانیال نبی(ع) درآمدزایی کنیم.

استاندار خوزستان با بیان این‌که میراث فرهنگی و صنعت از موضوعات مهم این شهرستان است، تصریح‌کرد: به‌سازی بازار دانیال نبی در بخش میراث فرهنگی، به‌سازی حرم دانیال نبی(ع) و احیای آثار باستانی به جای مانده، از جمله فعالیت‌های قابل تقدیر انجام شده در این شهرستان است.

 

مقتدایی ادامه‌داد: ​در کنار آثار باستانی، مجموعه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی در شوش انجام شده که نمونه آن راه‌اندازی کارخانه پارک‌چوب، به عنوان یک واحد اقتصادی توانمند است.

 

وی درباره کارخانه شیر پگاه نیز تصریح‌کرد: ​این کارخانه فعالیت‌های قابل توجهی در شوش دارد و امیدوارم با خرید تضمینی محصولات آن، تولید و اشتغال بیشتر شود.

 

مقتدایی با ابراز رضایت‌مندی از مجموعه فعالیت‌های مسئولان شوش گفت: مسئولان دولتی و خصوصی در شهرستان شوش از نظر من فعالیت‌های خوبی در شهرستان انجام داده‌اند و من به آنان نمره ۲۰ می‌دهم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.