شرفی: مسئولان در برابر واگذاری مشکوک نیشکر هفت‌تپه سکوت نکنند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: واگذاری نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی، اقدامی اشتباه، غیرکارشناسی و عجولانه بود.

سید فاضل شرفی با اشاره به واگذاری اشتباه، غیرکار‌شناسی و عجولانه شرکت هفت تپه به بخش خصوصی در ماه‌های پایانی سال گذشته اظهار کرد: به نظر می‌رسد این واگذاری نه تنها کمکی به بهبود وضعیت این شرکت نکرده بلکه با اعتراض روزافزون کارگران شرکت هم روبرو شده است.

وی افزود: در حالی که کارگران شرکت هفت تپه طی سال گذشته بار‌ها و بار‌ها پیگیر مطالبات معوقه خود بوده و انتظار داشتند با واگذاری این شرکت به بخش خصوصی شاهد بهبود وضع خود باشند.

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز تصریح کرد: اما این روز‌ها نه تنها مشکل این کارگران حل نشده بلکه موجی از بی‌اعتمادی و بی‌انگیزگی بین کارگران و پرسنل ایجاد شده است که در بلند مدت تبعات خوبی را برای این شرکت قدیمی و بزرگ در پی نخواهد داشت.

شرفی بیان کرد: در سالی که مزین به شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» بوده و در این سال به رفع بیکاری و رکود اقتصادی توجه ویژه شده، این واگذاری زمینه ساز مشکلاتی برای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه شده و این شرکت حتی در پرداخت حقوق اولیه کارگران هم ناتوان است.

وی با اشاره به واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه با یک قیمت غیرواقعی که به گفته کار‌شناسان، ۱۰ درصد قیمت واقعی است گفت: تا چه زمانی باید مسئولان در برابر واگذاری مشکوک و غیراصولی شرکت نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی سکوت کنند.

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز با اشاره به اینکه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، با سابقه نیم قرن بعنوان قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور بشمار می‌آید خاطرنشان کرد: تداوم این بحران‌ها در شرکت نیشکر هفت تپه می‌تواند به یک بحران امنیتی برای استان تشکیل شود و انتظار می‌رود مسئولان در برابر این موضوع سکوت نکنند و واکنش نشان دهند.

شرفی با اشاره به اینکه متاسفانه با خبر شدیم تعدادی از کارگران نی‌بر کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در اعتراض به بی‌توجهی به مطالبات خود دست از کار کشیده‌اند تاکید کرد: این موضوع باید از سوی مسئولان مورد پیگیری ویژه قرار گیرد.

وی در پایان با ابراز نگرانی نسبت به ادامه اشتغال کارگران شرکت نیشکر هفت تپه پس از واگذاری به بخش خصوصی خواستار پیگیری جدی مسئولان شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.