وضع روستاهای سیل زده شوش وخیم است/ امداد رسانی مناسب نیست

عصر جنوب – asrejonoob.ir: برخی روستاهای شوش در حالی در میان سیل گرفتار شده اند که تاکنون هیچ مسئول و ماموری برای امدادرسانی به این روستاها نیامده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، سیلابی که از سمت رودخانه  و سد دز در حال ورود به شهرهای و روستاهای مسیر دزفول به اهواز است برخی روستاهای شوش را به زیر آب برده و متاسفانه برخی روستاها هنوز رنگ امداد و نجات را به خود ندیده اند و در شرایطی بسیار وخیم به سر می برند.

برای نمونه روستای بیت یباره در شهرستان شوش از ساعت ۱۶ روز جمعه دچار سیل زدگی شده است ولی هنوز حتی یک مامور برای امدادرسانی به آنها مراجعه نکرده و مردم خودشان در حال امداد و نجات هستند. این روستا در محاصره آب قرار گرفته و تنها با بالگرد امکان امداد رسانی دارد ولی ماموران امداد و نجات به سمت آنها نرفته اند.

این در حالی است که فرماندار شوش اعلام کرده به همراه برخی دیگر از مسئولان در منطقه به سر می برد ولی معلوم نیست چرا کسی به سراغ این روستا نرفته تا مردم را از وضع وخیم فعلی نجات دهد.

همچنین منطقه آهو دشت نیز از ساعت ۱۲ امروز دچار قطعی برق شده و امکان امداد رسانی را از دست داده است. در این مقر، ۸۵ خانوار نجات یافته از سیل در چادر اسکان یافته اند ولی نیاز به چادرهای بیشتری برای اسکان سایر مردم سیل وجود دارد ولی به نظر می رسد کماکان هیچ چادری به محل ارسال نشده است.

تا ساعت ۲۲ امشب هنوز مردم اسکان یافته در این منطقه شام دریافت نکرده اند و شرایط حاکم بر منطقه چندان مناسب نیست.

شرایط در روستای بیت شیخ غایب شوش نیز چندان رضایت بخش نیست و سیل در حال پیشروی به سمت این روستا است در حالیکه عملیات امداد و نجاتی برای این کار انجام نشده است و مردم خودشان به صورت شخصی در حال ایجاد سیل بند و سدها مصنوعی هستند که ظاهرا این امر چندان مناسب نیست.

اغلب مردم این روستا وسایل خانه های خود را به پشت بام ها منتقل کرده و زنان و کودکان را به سایر مناطق منتقل کرده اند. به نظر می رسد با پیشروی آبی که قابل مشاهده هم هست امشب این روستا به زیر آب خوهد رفت.

سایر شهرهای خوزستان مثل شوشتر نیز وضع چندان مناسبی ندارند و سیل به حداقل هشت روستای شوشتر نیز رسیده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.