شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۳۵ سال در شوش

عصر جنوب – asrejonoob.ir: پیکر مطهر یک شهید دوران دفاع مقدس پس از قریب ۳۵ سال در یکی از روستاهای شهرستان شوش در شمال استان خوزستان شناسایی شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این شهید والامقام را ‘بالااوغلان عباس زاده قره تپه’ اهل اردبیل و از نیروهای کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود:این رزمنده در چهارم آبان ماه سال ۱۳۵۹ در بمباران توپخانه ای دشمن بعثی در یکی از پادگان های نظامی اطراف ایستگاه سبزآب شوش به شهادت رسیده است.
علی الوار افزود:پیکر مطهر این شهید پس از شهادت به درون کانال آبیاری پرتاب شده و پس از طی مساحتی حدود ۲۰ کیلومتر در اطراف روستای سید راضی توسط اهالی روستا در کانال آب پیدا شده و به عنوان شهید دفن شده است.
وی اظهار کرد:بزرگان و شیوخ روستای سید راضی شوش از سال گذشته هویت این شهید والامقام را به بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان اطلاع داده و اخیرا در مکاتبه با بنیاد شهید اردبیل مشخصات و هویت وی شناسایی و مورد تایید قرار گرفت.
الوار گفت:طبق مشخصات و مدارک موجود بر روی مزار این شهید واقع در روستای سید راضی ، اهل شهرستان اردبیل معرفی شده و با هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل مقرر گردیده تا ظرف چند روز آینده هیاتی برای شناسایی و احتمالا انتقال پیکر مطهر شهید به زادگاه خود اقدام کنند.
وی تاکید کرد:مشخصات و اطلاعات ثبت شده بر روی مزار این شهید دقیقا با مشخصات شهید گمنام ارتش از اردبیل مطابقت دارد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.