بارش شدید تگرگ در شوش به کشاورزان خسارت سنگین وارد کرد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه دوشنبه تگرگ زمین های کشاورزی روستاهای مسیر اهواز-شوش را سفید پوش کرد.

به گزارش اگزار، بارش تگرگ که بیشتر از ۲۰ دقیقه طول کشید خسارت‌های زیادی به مزارع و باغات کشاورزان وارد کرد.
کشاورزان در این روزها پلاستیک زمین های کشت پاییزه که در طول زمستان با آن پوشیده شده بودند را جمع آوری کردند تا محصول خود را برداشت کنند اما بارش امشب شاید تمام زحمات آنها را هدر دهد.

در روستاهای محمد غضبان، نبی مهدی، کعب زیدان، فهد، شیخ فیای، بیت جاسم، بیت زهراو، بیت ماشی، راضی حمد، جابر، بیت عبود، خشه، سید حمادی و تعداد زیادی روستای دیگر تگرگ به باغات و مزارع گندم آسیب زیادی وارد کرده است.

گندم زارها نیز خسارات زیادی دیدند زیرا بعد از بارش تگرگ باد شدیدی شروع به وزیدن کرد و خوشه‌های گندم را با زمین یکسان کرد.

اکثر گندم کاران در سال جاری زمین‌های خود را بدلیل تاخیر بی سابقه در پرداخت خسارات سال گذشته بیمه نکردند.
پارسال در مرداد ماه بیمه مبلغی را به حساب کشاورزان واریز کرد که هر چند به موقع پرداخت شد اما اعتراض آنها را نیز در بر داشت زیرا با توجه به زیانی که دیده بودند مبلغ واریزی بیمه واقعا ناچیز بود.

اما امسال تاخیر پرداخت خسارت سال گذشته تا اسفند ماه به طول انجامید که همین باعث سردرگمی گندم کاران شد و اداره بیمه نیز زمان بیمه کردن زمین ها را بدون پرداخت مبلغی به کشاورزان و بدون اطلاع رسانی مناسب شروع و به پایان رسانده بود.

گندم کارانی که از بیمه کردن زمین هایشان جا مانده بودند می‌گویند: فکر می‌کردیم اول خسارت سال گذشته را پرداخت می‌کنند بعد بیمه می‌کنند اما اینگونه نشد و بدون اطلاع رسانی مناسب زمان بیمه کردن محصول به پایان رسیده که ما خواهان رسیدگی مسوولان استانی به این موضوع هستیم.

کشاورزان مناطق زیان دیده خواهان حضور هر چه سریعتر ستاد حوادث غیر مترقبه استان و بررسی خسارت های کشاورزان هستند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.