تشنگی روستاییان شوش در دمای ۵۰ درجه

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حل مشکلات آبرسانی روستایی این شهرستان، تامین اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های مجتمع آبرسانی روستایی این شهرستان را خواستار شد.

 

سید راضی نوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاسیسات آبرسانی در شوش وضعیت خوبی ندارند و در فصل تابستان که دمای هوای خوزستان به بیش از ۵۰ درجه می‌رسد، روستاییان ما با مشکل تامین آب شرب مواجهند.

 

وی افزود: احداث ۴ مجتمع آبرسانی در شهرستان شامل ۲ مجمتع از محل اعتبارات ملی و ۲ مجتمع دیگر از اعتبارات استانی نیمه تمام مانده است و اکنون در حال پیگیری مطالبات تکمیل احداث این مجتمع‌ها به صورت فوریتی و خارج از نوبت هستیم.

 

نوری تصریح کرد: قطعی مکرر آب و شکستگی لوله‌های انتقال آب به دلیل فرسودگی از جمله مشکلات بخش آب شرب روستایی شوش است که حل این مشکلات نیازمند توجه ویژه و بازنگری از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی کشور است.

 

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امسال برای تامین آب شرب کل روستاهای کشور ۵۰۰ میلیون دلار از سوی صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است که با تخصیص این اعتبار مشکل آب شرب کل روستاهای کشور حل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در خوزستان مجتمع‌های آبرسانی میان‌آب شامل ۷۰ روستا و موزان شامل تمام روستاهای شاوور و خسرج از این اعتبار سهم دارند، خاطرنشان کرد: جهت تکمیل مجتمع میان‌آب به ۴ میلیارد تومان و موزان به ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. بخشی از این اعتبارات تامین شده است و این پروژه ها در حال اجرا هستند و دولت در این راستا قول داده تا هفته دولت این مجتمع‌ها را به بهره‌برداری برساند.

 

نوری اظهار کرد: همچنین مجتمع آبرسانی خلیفه حیدر که با اعتبارات استانی احداث شده با مشکل شکستگی مکرر لوله مواجه است و مقرر شده ۸ کیلومتر لوله پلی اتیلن از سوی دولت، تامین و این مشکل به صورت کلی و اساسی حل شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.