احداث بازارچه مرزی ایران و عراق در شوش

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  فرماندار شوش گفت: به دلیل وجود ۹ کیلومتر مرز با کشور عراق و تولید محصولات کشاورزی فراوان در شوش، درخواست احداث بازارچه مرزی را به وزارت کشور اعلام کردیم.

رضا نجاتی اظهارکرد: درخواست احداث بازارچه مرزی در شوش توسط وزارت کشور در حال پیگیری است و با توجه به نظر مثبت دولت ما و کشور عراق، این بازارچه به زودی احداث خواهد شد.

وی افزود: شوش با تولید انواع محصولات کشاورزی و وجود صنایع تبدیلی فراوان، قطب کشاورزی استان به شمار می‌رود و از طرفی مجاورت با دزفول که تولیدات فراوانی دارد، اهمیت احداث این بازارچه را دوچندان کرده است.

فرماندار شوش بیان کرد: وجود این ظرفیت‌ها زمینه خوبی برای صادرات مستقیم از شهرستان را فراهم می‌کند. به طور نمونه شرکت شیر پگاه در حال حاضر انواع لبنیات تولیدی خود را از مرز چذابه به عراق صادر می‌کند. اگر بازارچه ما احداث شود، هزینه حمل و نقل و تلفات فاسد شدن مواد غذایی در طی مسیر طولانی، کمتر خواهد شد.

نجاتی خاطرنشان‌کرد: اگر بازارچه مرزی شوش احداث شود، قطعا رونق اقتصادی در کل استان و حتی کشور اتفاق خواهد افتاد؛ زیرا ضمن افزایش اشتغال، توسعه تولید هم اتفاق خواهد افتاد.

وی عنوان کرد: فعالان اقتصادی شوش بر احداث بازارچه مرزی خیلی تاکید دارند؛ زیرا به دلیل دوری از بازارچه مرزی چذابه، هزینه‌های فراوانی را برای حمل و نقل پرداخت می‌کنند. بنابراین احداث این بازارچه رویداد مثبتی است که می‌تواند رونق تولید محصولات کشاورزی را در استان رقم بزند.

فرماندار شوش خاطرنشان‌کرد: در بیشتر مواقع کشاورزان این شهرستان به دلیل نبود بازار مناسب، محصولات خود را با قیمت‌های خیلی پایین و حتی در حد ضرر، عرضه می‌کنند. در مواقعی نیز قیمت محصولات در حدی پایین است که کشاورزان ترجیح می‌دهند محصول خود را برداشت نکنند. این مشکلات انگیزه تولید را از تولیدکنندگان می‌گیرد و باید شرایطی فراهم کنیم تا بازار مناسبی برای مازاد تولید فراهم شود.

نجاتی بیان کرد: اگر زیرساخت‌های صادرات مثل بازارچه مرزی فراهم باشد، تولیدکنندگان می‌توانند محصول خود را با ارزش افزوده بالاتری عرضه کنند و رغبت بیشتری برای کشت محصول در فصل‌های بعدی داشته باشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.