نماینده سازمان ملل در ایران از آثار باستانی شوش دیدن کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده سازمان ملل در ایران از آثار باستانی شوش از جمله موزه و قلعه شوش دیدن کرد.

گری لوییس عصر چهارشنبه در جریان دیدار از آثار تاریخی شوش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مهمترین چالش کنونی جهان را مدیریت منابع آب از جمله منابع آب سطحی وزیرزمینی و نیز حفاظت از تالاب ها عنوان کرد و افزود: با توجه به تغییرات آب و هوایی حفظ محیط زیست و حفاظت از منابع آب به عنوان یک اولویت باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده سازمان ملل در ایران افزود: شرایط آب و هوایی و آینده اقلیم چالش های جدی برای محیط زیست موجب شده که سازمان ملل برای کاهش این اثرات با جمهوری اسلامی ایران همکاری می کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل در شش موضوع اولویت دار به توافق رسیده تا با همکاری هم در این زمینه وارد عمل شوند که یکی از این اولویت های مهم محیط زیست می باشد.

لوییس هدف از سفر خود به استان خوزستان را بررسی شرایط زیست محیطی و تالاب های این استان و دیدار با استاندار خوزستان در رابطه با بررسی این شرایط و اتخاذ راهکار مناسب با همکاری جمهوری اسلامی عنوان کرد.

وی در خصوص دیدار از آثار تاریخی شوش نیز گفت: سفر به شهر باستانی شوش تجربه ای مهم برای من بود و تحت تاثیر تمدن ایران باستان قرار گرفتم و مطالبی را که در کودکی در باره تمدن ایران باستان و شوش در کتاب ها مطالعه کردم اینک از نزدیک مشاهده کردم که برایم بسیار جالب بود.

نماینده سازمان ملل به همراه مدیر کلحوادث غیر مترقبه و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان و نیز کارشناسان مربوطه از قلعه و موزه شوش دیدن کرد.

شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود.

شوش با داشتن آثار باستانی منحصر بفرد و اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه، پذیرای جهانگردان خارجی از سراسر جهان است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.