ایجاد نخستین پارک اکولوژیک مردمی خاورمیانه در شوش

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر نهضت درختکاری شوش از ایجاد نخستین پارک اکولوژیک مردمی خاورمیانه در این شهرستان خبر داد.

حسن ناصر اظهار کرد: نهضت درختکاری شوش با همکاری انجمن‌های مردم نهاد و با حضور انجمن تالاسمی شوش، در حال ایجاد پروژه نخستین پارک اکولوژیک خاورمیانه در شهرستان شوش است.

وی همچنین عنوان کرد: در راستای آماده‌سازی شهرستان شوش برای ثبت جهانی، نهضت درختکاری شهرستان با همکاری انجمن‌های مردم نهاد، انجمن تالاسمی شوش و جمعی از شهروندان، اقدام به برنامه‌ریزی برای افتتاح نخستین پارک اکولوژیک خاورمیانه کرده است.

مدیر نهضت درختکاری شوش با اشاره به گذشت یک هفته از فعالیت نهضت در این حوزه، خاطرنشان کرد: فاز نخست پارک اکولوژیک، دهم  بهمن ماه جاری با حضور جمعی از مسئولان از جمله نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اجرا و افتتاح شد.

ناصر در تشریح اهداف این پروژه ادامه داد: مهمترین هدف از اجرای پارک اکولوژیک، معرفی گونه‌های مختلف درختی است که با آب و هوای منطقه سازگار است و از هدف‌های دیگر می‌توان به ایجاد تنوع در درختکاری شهر اشاره کرد که البته پیش از این نیز انجام می‌شد.

وی گفت: این در حالی است که پیش از این، انجمن تالاسمی شوش با فراخوان به ۵۶ نفر از گروه تالاسمی شهرستان، و با تعیین قطعه‌ای در پارک ساحل تحت عنوان نارنجستان گروه تالاسمی شوش، اقدام به خریداری و کاشت ۳۰ نهال نارنج کرده است.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.