تعیین هزینه معافیت از خدمت سربازی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: میزان جرایم غایبان مشمول خدمت سربازی بالای ۸ سال تعیین شد.

محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ در حاشیه نشست علنی صبح امروز پارلمان در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن تشریح آخرین مصوبات این کمیسیون طی جلسات روز گذشته و صبح امروز گفت: ما در حال حاضر به آخرین جلسات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ نزدیک می‌شویم که فکر می‌کنم پس از یکی دو جلسه دیگر، کار کمیسیون تلفیق پایان یافته و گزارش نهایی آن بعد از ۲۲ بهمن به صحن علنی مجلس ارجاع داده شود.

وی به یکی از مصوبات این کمیسیون اشاره کرد و افزود: در‌ آخرین جلساتی که داشتیم، نسبت به بعد هزینه‌ای بودجه ۹۴ تصمیماتی اتخاذ کردیم که همانطور که قبلا نیز گفته شده است قرار بوده در این کمیسیون جرائمی برای معافیت‌های خدمت سربازی تهیه و تنظیم شود.

مفتح اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مصوب شد که کسانی که ۸ سال به بالا دارای غیبت از خدمت سربازی هستند جرائمی را پرداخت کنند که بر این اساس مصوب شد که اگر فرد متقاضی زیر دیپلم باشد ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان و فوق لیسانس نیز ۳۰ میلیون تومان پرداخت کند. بر اساس همین مصوبه مقرر شد که متقاضیان معافیت از خدمت سربازی با بالای ۸ سال غیبت در رشته‌های دکترای غیر پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترای پزشکی ۴۰ میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان برای معافیت از خدمت سربازی به عنوان جریمه پرداخت کنند. البته مقرر شده است که به ازای هر سال غیبت مازاد بر ۸ سال، ۱۰ درصد به مبلغ جریمه اضافه شده و غیبت بیش از ۶ ماه نیز به دلیل اینکه اعداد رند شود، یک سال محسوب شود.

مفتح تصریح کرد: کمیسیون تلفیق در بررسی‌هایی که انجام شده است برای مشمولان متاهل و دارای فرزند که بیش از ۸ سال غیبت خدمت سربازی دارند تخفیفاتی را در نظر گرفته که بر این اساس برای مشمولان متاهل ۵ درصد و برای مشمولان دارای فرزند، به ازای هر فرزند ۵ درصد از مجموعه جریمه آنها کسر شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد: بر اساس همین مصوبه دارندگان این نوع کارت‌های معافیت خدمت سربازی از نامزدی در انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتصاب در سمت‌های مدیریتی اعم از سیاسی و اداری دستگاه‌های موضوع ماده ۵ قانون خدمات کشوری محروم هستند و نمی‌توانند مانند یک فردی که خدمت سربازی را انجام داده از این مزایا برخوردار باشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.